پارلمان افغانستان فرمان تقنینی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد حذف کلمه مستقل از عناوین واحدهای مستقل بودجه ای را با اکثریت آرا رد کرد.

مجلس افغانستان فرمان تقنینی اشرف غنی را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان افغانستان فرمان تقنینی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد حذف کلمه مستقل از عناوین واحدهای مستقل بودجه ای را با اکثریت آرا رد کرد.

فرمان تقنینی شماره ۲۶۳ رییس‌جمهور در مورد حذف کلمه مستقل از عناوین واحدهای مستقل بودجه ای در نشست امروز (دوشنبه ۱۱ سرطان) مجلس نمایندگان افغانستان به بحث گرفته شد.

بر اساس این فرمان، کلمه مستقل از عناوین واحدهای بودجه ای حذف شده است؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی از این فرمان استثنا قرار داده شده‌اند.

مجلس نمایندگان افغانستان این فرمان تقنینی اشرف غنی را خلاف قانون اساسی و قانون صدور فرمان‌های تقنینی دانسته و آن را رد کرد.

بر اساس قانون اساسی و قانون صدور فرمان‌های تقنینی، رئیس جمهور افغانستان حق دارد فقط در ایام رخصتی‌های شورای ملی در موارد فوری به استثنای امور مالی، فرمان تقنینی صادر کند؛ اما نمایندگان مجلس تاکید ورزیدند که این فرمان هیچ‌گونه فوریتی نداشته است.

در نشست امروز مجلس افغانستان ۱۱۹ نماینده حضور داشتند که تنها ۳۵ نماینده به این فرمان تقنینی رای مثبت دادند و باقی نمایندگان حاضر آن را رد کردند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار