سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی ام دابلیو: تعرفه‌های آمریکا سبب خسارت به اقتصاد و اشتغال این کشور می‌شود

کارخانه خودروسازی «بی ام و» آلمان اعلام کرد اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا و سیاست‌های وزیر بازرگانی این کشور درباره مالیات‌های گمرکی خسارات سنگینی بر سرمایه‌گذاری و اشتغال در آمریکا وارد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارخانه خودروسازی بی‌ام‌و آلمان اعلام کرد اقدامات رئیس جمهور آمریکا و سیاست‌های وزیر بازرگانی این کشور درباره اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودرو‌های خارجی خسارات سنگینی بر سرمایه گذاری و اشتغال در آمریکا وارد می‌کند.

مسئولان این شرکت خودروسازی آلمان هشدار دادند سیاست‌های مقامات کاخ سفید در اعمال بلند مدت تعرفه‌ها و همچنین رایزنی‌های جدید درباره تعرفه‌های جدید به معنی کاهش شدید حجم صادرات و تاثیرات منفی بر سرمایه گذاری و همچنین اشتغال در داخل آمریکا خواهد بود.

این در حالی است که ویلبر راس وزیر بازرگانی همچنان سرگرم بررسی این موضوع است که دلایل امنیت ملی چگونه می‌تواند موضوع افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها بر خودرو‌های ساخت اروپا را توجیه کند. مسئولان بی ام و با اشاره به اینکه پاسخ به این پرسش منفی است معتقدند نزدیکی مناسبات تجاری سبب کاهش تنش و مناقشه بین کشور‌ها و همچنین تقویت و افزایش امنیت ملی خواهد شد. آمادگی و استقبال آمریکا برای تجارت سبب شد شرکت بی ام و در کالیفرنیای جنوبی ضمن ایجاد ده هزار فرصت شغلی سالانه ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به اقتصاد آمریکا کمک کند.



مسئولان گروه خودروسازی آلمان با اشاره به منافع تجاری و مالی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلاری که بی ام و توانسته به اقتصاد آمریکا کمک کند، افزودند: اینگونه فعالیت‌های اقتصادی به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱۲۰ هزار و ۸۵۵ فرصت شغلی در این کشور ایجاد کرده است.

"بی ام و" تاکید کرد سود و منافع مالی که عاید اقتصاد آمریکا شده می‌تواند به کاهش کسری تجاری این کشور که دونالد ترامپ نگران آن است کمک کند.

این در حالی است که این شرکت خودروساز آلمانی که در مونیخ مستقر است و کارخانه مرسدس بنز رقیب آن که در آلاباما قرار دارد نگران جنگ تجاری ترامپ در دو جبهه چین و اتحادیه اروپا هستند. مسئولان شرکت خودروسازی آلمان با اشاره به اقدام مقابله به مثل چین در قبال تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر تولیدات پکن، از روبرو شدن با ضرر و زیان فراوان تولیدات صادراتی خود به چین خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز با تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم وارداتی با واردات شلوار‌های جین و موتورسیکلت‌های دیویدسن آمریکایی مقابله به مثل کرده است.

انتهای پیام/

هشدار شرکت خودروسازی آلمانی علیه سیاست اقتصادی آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.