سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مقابله تجاری روسیه با آمریکا با طرح شکایت در سازمان تجارت جهانی

مقامات روسیه آمریکا را به تخلفات چندگانه نقض قوانین تجارت بین الملل متهم و به طور رسمی خواستار رایزنی با آمریکا درباره تعرفه‌های ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات روسیه با اشاره به سند مورخ ۲۹ ژوئن، واشنگتن را به تخلفات چندگانه نقض قوانین تجارت بین الملل متهم و به طور رسمی خواستار رایزنی با آمریکا درباره تعرفه‌های ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم شدند.

مقامات روسیه در چارچوب توافقات تجارت بین المللی معتقدند اقدامات آمریکا با هیچ قانون و مقررات تجارت بین الملل منطبق نیست و نقض صریح اینگونه مقررات است. از این رو، رایزنی، گام نخست در چالش حقوقی کنونی سازمان تجارت جهانی به شمار می‌رود.

این بدان معنی است که روسیه با درخواست از سازمان تجارت جهانی همانند اتحادیه اروپا، چین، هند، مکزیک و کانادا خواستار مبارزه با سیاست‌های تجاری جنجال برانگیز رئیس جمهور آمریکا شده است. ترامپ وضع این تعرفه‌ها را به این صورت توجیه کرد که واردات گسترده به آمریکا امنیت ملی این کشور را با تهدید روبرو کرده است.

مقامات مسکو اخیرا هشدار دادند علیه تولیدات آمریکایی به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار معادل خساراتی که صنعت داخلی روسیه احتمالا از سوی آمریکا متضرر خواهد شد، اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد.

به موجب قوانین سازمان تجارت جهانی، در صورت گذشت ۶۰ روز بدون رایزنی برای رفع مناقشه، روسیه می‌تواند علیه آمریکا از این سازمان طرح دعوی کند که در این صورت دعوای حقوقی پرهزینه خواهد بود و احتمالا سال‌ها به طول خواهد انجامید.

از سوی دیگر، اقدامات ترامپ نیز سبب پیچیده‌تر شدن روند طرح دعوی در سازمان تجارت جهانی شده است. در صورتی که راهی برای خروج از بن بست کنونی پیدا نشود، دادگاه استیناف سازمان تجارت جهانی تا پایان سال آینده در حل این مشکل ناتوان خواهد بود.

انتهای پیام/

شکایت روسیه از آمریکا در سازمان تجارت جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.