وی ادامه داد: مهمترین نکته در این پروژه توجه ویژه به ترانزیت شمال به جنوب کشور و ایجاد کریدور شمال به جنوب ایران است.
مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: با اجرایی شدن این پروژه ظرفیت این مسیر از شرق و غرب خزر افزایش خواهد یافت و میتوانیم از طریق بندر امیرآباد با سایر کشورها نیز ارتباط برقرار کنیم.
محمدزاده با بیان اینکه ایران در طی سالهای اخیر در حوزه صنعت ریلی شاهد تحولات جدی بوده است، تصریح کرد: لازمه توسعه سریع اقتصادی در کشور توسعه حمل و نقل و فراهم کردن زیر ساختهای لازم در این بخش است .
وی اظهار کرد: هم اکنون در بخش حمل و نقل ریلی شاهد ایجاد ارتباط با کشورهایی از جمله افغانستان هستیم و ما در طی این سالها توانستهایم با بسیاری از کشورها ارتباط برقرار کنیم.
مدیرعامل شرکت راهآهن افزود: در طی سالهای گذشته به جز فاینانسهای صورت گرفته بطور میانگین حدود 1 میلیارد دلار در حوزه توسعه ریلی سرمایهگذاری کرده ایم.
محمدزاده با اشاره به اینکه با توسعه حمل و نقل کشور شاهد صرفه جویی در بخش انرژی خواهیم بود گفت: امیدواریم با برقی سازی این مسیر بتوانیم سهم بزرگی را در صرفهجویی انرژی به دست بیاوریم.
وی یادآور شد:طبق سند چشم انداز توسعه باید تا سال 1404 حداقل 6 هزار کیلومتر از مسیر ریلی خود را برقی سازی کنیم در همین راستا علاوه بر برقی سازی تهران به مشهد و گرمسار به اینچه برون برقی کردن سایر مسیرهای پر اهمیتی مانند خواف به بافق و سرخس به بندر عباس را نیز در دستور کار قرار داردهایم.
مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: هم اکنون دو خطه کردن مسیر شرق ایران از جمله بافق به سرخس را در دستور کار قرار دادهایم.
محمدزاده اظهار کرد: با راهاندازی این خط ریلی در مسیر شرق خزر ارتباط بین کشور ایران و ترکمنستان افزایش خواهد یافت بنابراین امیدوار هستیم هر چه سریعتر راهاندازی این پروژه در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: طبق سند چشم انداز باید تا پایان برنامه ششم 30 درصد از حمل و نقل ریلی ایران برقی سازی شود و این یکی از اصلی ترین اهداف کلان کشور به شمار میرود.
مدیرعامل شرکت راهآهن در پایان گفت: امیدواریم در راهاندازی این پروژه وقت و سرعت را توسعه دهیم تا شاهد اثر گذاری این پروژهها در زندگی مردم باشیم.
انتهای پیام/