سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

از جنگ اقتصادی عبور خواهیم کرد

محسن مهرعلیزاده گفت: دشمن در جنگ اقتصادی بر وابستگی ما به ارز و نفت دست گذاشته است اما همان‌طور که از دوران جنگ تحمیلی گذشتیم از این دوران هم می‌گذریم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن مهرعلیزاده امروز در نشست با اصناف استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای مبارزات انقلاب اسلامی تا سایر مراحل انقلاب، بازاریان در کنار انقلاب و مردم بوده‌اند.

وی افزود: در یک روز همزمان صدها شهید در اصفهان تشییع می‌شوند و عصر همان روز چندین برابر رزمنده به همراه چندصد کامیون ارزاق به جبهه‌ها اعزام می‌شوند.

استاندار اصفهان با بیان این که اگر در طول سالیان گذشته ارتباط خوبی بین مسؤولان و صنوف مختلف مردم بوده است و در این ایام باید این ارتباط بیشتر شود، گفت: مردم با همدلی در کنار هم در حال زندگی کردن بودند اما دشمن شروع به فعالیت علیه ما کرد، همه ما فجایع دهه 60 و فعالیت‌های تجزیه طلبانه را به یاد داریم.

وی با بیان این که شیوه‌های دشمن برای اختلاف بین مردم و حاکمیت همان شیوه‌های بنی‌اسرائیلی است، خاطرنشان کرد: باید انسجام و هوشیاری خود را بیشتر کنیم، در استان هر ماه جلسه‌ای تحت عنوان شورای گفتگو با فعالان اقتصادی و اداری برگزار کردیم و تا به صورت  حدودی برخی مشکلات را رسیدگی کردیم.

مهرعلیزاده با بیان این که با اتحاد مردم با هم و رهبری و راهبری امام خمینی(ره) از سختی‌های نخست انقلاب گذشتیم، اذعان داشت: امروز سیستم حمله دشمن نظامی نیست اما امروز هم باید لباس‌های رزم که لباس رزم اقتصادی است را بپوشیم، دشمن هدفش ملت، دولت و حتی نظام نیست بلکه هدفشان ایران است.

وی با بیان این که دشمن از این که ایران در اختیارش نباشد می‌ترسد، تأکید کرد: نخستین حرکت‌ها بعد از انقلاب تحریک قومیت‌ها بود اما همه مردم ایران تو دهانی محکمی به دشمن زد، همین هم باعث شده که دشمن 40 سال در حال جنگ و نزاع با ماست.

استاندار اصفهان با بیان این که ترامپ انسان عاقل و متعادلی نیست، یادآور شد: بسیاری از عقلا و حتی هم‌حزبی‌های ترامپ او را انسان معقولی نمی‌دانند، امروز حریف ما چنین انسانی است، بر خلاف سیستم آمریکا که سیستم طراح و نقشه‌کشی است ترامپ خودش چنین انسانی نیست و این سیستم طراح با وجود روحیات ترامپ، نقشه‌های متعددی طراحی می‌کند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) می‌فرمود جنگ نعمت است و عزت و شرف ما در همین جنگ است، بیان داشت: در نگاه مادی شاید کسی درک نکند که جنگ نعمت است اما امروز 40 سال ایستادگی مردم بر روی استقلال خود، نتیجه داده است و تنها کشوری هستیم که برای مصالح خود و مردمش، خود تصمیم‌گیری می‌کند.

مهرعلیزاده متذکر شد: اروپایی‌ها نیز با قدمتی که بیشتر از آمریکا دارند، مجبور هستند با آمریکا سازش کند و نمونه آن تهدید ترامپ در خصوص تنبیه بانک‌های اروپایی در صورت تعامل با ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران باسابقه و باهوش است، ملت ایران قبل از اسلام هم به عزت و غیرت ایرانی تعصب داشت و زمانی که اسلام ظهور کرد اسلام را فهمیدیم و با خواست خود مسلمان شدیم دلیل آن هم انطباق زیاد فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی است.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: دشمن در جنگ اقتصادی بر وابستگی ما به ارز و نفت دست گذاشته است اما همان‌طور که از دوران جنگ تحمیلی گذشتیم از این دوران هم می‌گذریم.

وی بیان داشت: زمانی موشک نداشتیم و از آن ناحیه به ما فشار می‌آوردند اما امروز به توانمندی رسیدیم حالا هم از یک نقطه ضعف دیگر می‌خواهند استفاده کنند اما از این مشکل هم عبور خواهیم کرد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: رمز موفقیت شناخت دشمن است، اعتقاد دارم اگر قرار است کاری خوب پیش رود باید با اصحاب آن کار ارتباط دقیق و کافی با آن‌ها داشته باشیم، همچون جنگ تحمیلی یک جنگ اقتصادی دیگر تحمیل شده است و باید با کمک مردم و همه مسؤولان این توطئه را نیز خنثی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی استقلال اقتصادی از دلار نفتی پیدا کرده و به ریال خود اکتفا کنیم یعنی این که به تولید داخلی بها داده‌ایم و ارتباط خود با دلار را به حداقل برسانیم.

استاندار اصفهان در پایان ابراز داشت: باید از فرصت پیش آمده برای کاهش وابستگی به دلار استفاده کرد هر چند که تصمیم سختی برای نظام اقتصادی است، امروز بیش از 70 درصد اقتصاد ایران وابسته به نفت است و این نقطه ضعف ماست، باید به تدریج و در زمان وابستگی خود را به دلار به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/م

استاندار اصفهان در نشست با اصناف استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۷
چه قدرطول میکشه ؟