سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضائیه و سالروز شهدای هفتم تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: این تعداد از زندانیان با پرداخت مبلغ ۵۰۸ میلیون ریال از زندان‌های کرمان، بم و منوجان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان داشت: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان غیر عمد بیش از چهار میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال بوده که شکات پرونده‌ها مبلغ سه میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال از بدهی خود را گذشت کردند.

وی گفت: همچنین مابقی مبلغ باقی مانده توسط مددجویان و خانواده آنان تامین و در نهایت منجر به آزادی آنان شد.

موسوی قوام در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی بیان داشت: نخستین پایه گذار و معمار دستگاه قضایی انقلاب، شهید مظلوم آیت اللّه بهشتی است. شهیدی که با وجود مدت زمان محدودی که عهده دار سامان بخشی و ایجاد تشکیلات نوین قضایی بود، تأثیر مهمی بر سمت و سو و جهت گیری آن داشت و می‌توان گفت: پایه‌های آغازین قوه قضاییه با اندیشه‌های او بنیان نهاده شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در حال حاضر تعداد ۳۹۸ مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند.

وی ادامه داد: از نظر نوع جرم در جرائم غیر عمد متاسفانه بالاترین آمار مربوط به مددجویان مهریه و نفقه با تعداد ۲۲۱ نفر و کمترین مربوط به محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی با ۹ نفر مددجو است.

موسوی قوام عنوان کرد: برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/ی

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.