سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنین

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طوبی جلیلی، مشاور و روانشناس مرکز سلامت روان بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در راستای افزایش سطح دانش و اطلاعات جوانان و ورزشکاران کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین برگزار شد.

وی دراین کارگاه آموزشی عنوان کرد:خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری بسیاری از ناهنجاری ها، از جمله اعتیاد دارد و به همین علت ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روانی و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و ضروری است و متأسفانه به دلیل عدم آگاهی درست خانواده ها از عوارض و پیامدهای مصرف انواع مواد مخدر ، ضربات سهمگینی از این ناحیه متوجه فرزندان ما شده که همین مسئله لزوم اطلاع رسانی در این رابطه را دو چندان می کند.

وی در معرفی انواع مواد گفت: مواد روان گردان به چهار دسته تقسيم می شوند:

۱. محرك ها كه باعث افزايش انرژي، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، كاهش خستگی، سركوب گرسنگی، افزايش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: كوكائين.

۲. سركوبگرها كه باعث كاهش انرژی، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، افزايش خستگی، كاهش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: مرفين و هروئين

۳. توهم زا كه باعث تغيير و اختلال در خلق و خو، حواس بينايی، شنوايی، احساسات و القاء حالت رؤيا می گردد مانند: ماری جو آنا و ال اس دی.

۴. خدر كننده كه باعث القای بی حسی، كرختی، رخوت، خواب شديد و ... می شود.

مشاور و روانشناس مرکز سلامت روان در پایان ادامه داد: خشخاش، شاهدانه و كوكائين جزء گياهان روانگردان و الكل و نيكوتين از دسته ديگر مواد مخدر به شمار می آيند.

انتهای پیام/ب

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنین برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.