مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان از آزادی 11 زندانی محکوم مالی با اعتبای بالغ بر 555میلیون ریال در سال گذشته خبر داد.

آزادی 11 زندانی از محکومین مالی در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فضلی مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان در مراسم ویژه نسیم مهر ورزی و جشن حمایت از خانواده زندانیان با بیان اینکه این انجمن یک موسسه مردم نهاد و عمومی است، بیان کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان تحت نظارت سازمان زندان ها و قوه قضائیه قرار دارد و داری یک شخصیت حقوقی است.

وی به تشریح وظایف این انجمن پرداخت و گفت: کمک به معیشت  خانواده زندانیان آبرومند، مساعدت در امر بهداشت و درمان، ترغیب و تشویق فعالیت های فرهنگی،آموزشی و شغلی از اهداف و وظایف این انجمن است.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان با اشاره به وظابف این انجمن در قبال زندانیان گفت:  برنامه ریزی در جهت بهبود و اصلاح مددجویان، برنامه ریزی های فنی و حرفه ای، کسب شغل و ایجاد اشتغال برخی از اهداف این انجمن در قبال زندانیان و مددجویان است.

فضلی با بیان اینکه این انجمن سالیانه بودجه متغییری را در اختیار دارد، گفت:  کمک های محدود دولتی، فعالیت های اقتصادی و از همه مهمتر کمک های مردمی سه منبع مهم تامین اعتبار و بودجه انجمن در طول سال است.

وی با بیان اینکه در سال 96 بیش از 4 میلیارد و 400میلیون ریال به مدد جویان و خانواده های تحت پوشش کمک شده است، بیان کرد: این کمک ها به صورت پرداخت نقدی و غیر نقدی شامل سبد کالا و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به این عزیزان ارائه شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان در ادامه افزود: کمک در حوزه بهداشت و درمان، تامین جهزیه، مسکن  و رهن و اجاره از دیگر اقدامات این انجمن در حمایت از مدد جویان و خانواده های تحت پوشش بوده است.

فضلی با بیان اینکه افزایش خدمات انجمن در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است بیان کرد: این افزایش خدمات ناشی از بهبود کمک های مردمی و مساعدت مردم نوع دوست همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در کشور از نظر کمک های مردمی در جایگاه بالای قرار دارد، گفت: کمک های مردمی در سال 96 نسبت به سال قبل رشد 35 درصدی را نشان می دهد.

 مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان با بیان اینکه تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن بصورت دائمی ، موقت  و ووردی ۴۱۶ خانوار به تعداد ۱۳۵۳ نفربوده است، گفت:  این افراد و خانوداه ها به مراکز حمایتی و درمانی جهت مصاحبه و مشاوره ، مددکاری معرفی شده اند.

وی در ادامه افزود: همچنین 2700  بازدید ازمنزل مددجویان و تشکیل پرونده در سال قبل صورت گرفته است.

فضلی با بیان اینکه پرداخت کمکهای نقدی در قالب مستمری دائم و موقت و کمکهای موردی به مدد جویان و خانواده های تحت پوشش بیش از 2 میلیارد و 288 میلیون ریال بوده است، گفت:  توزیع کمک های غیر نقدی شامل لوازم ضروری منزل و البسه و پوشاک ، جهیزیه و غیر نیز بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

 مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان همدان در ادامه بیان کرد:  پرداخت کمک هزینه های مددکاری ، فرهنگی و آموزشی در قالب نقدی و غیر نقدی به زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی ، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه موقت همدان نیز بیش از 762میلیون ریال را شامل می شود.

وی به  آزادسازی ۱۱ نفر از محکومین مالی از حبس با تخصیص 555 میلیون از کمک های مردمی و سایر منابع درآمدی انجمن در سال 96 اشاره کرد و گفت: پیگیری امور تحصیلی اعم از ثبت نام ، توزیع لوازم التحریر ، کتب درسی و پرداخت کمک هزینه های تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشجوی خانواده های مددجویان تحت پوشش انجمن به تعداد ۱۷۲ نفر با هزینه ای بالغ بر180میلیون ریال ار دیگر اقدامات انجمن در سال گذشته بوده است.

وی به اهمیت دورهای آموزشی و فرهنگی برای خانواده تحت پوشش و مددجویان اشاره کرد و گفت:  برگزاری ۱۵ دوره آموزشی با سرفصل های  شیوه های تربیتی فرزندان با تفکیک جنسیتی و مقاطع سنی ، عفاف و حجاب ، مهارت ایجاد نشاط در زندگی و هنی شاد زیستن ، مسائل قضایی اعم از حقوقی، کیفری و خانواده ، اصول تغذيه ، لزوم رعایت بهداشت فردی و جسمی ، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از طلاق و ارتقای سطح مهارتهای اخلاقی  جهت خانواده های مددجویان تحت پوشش انجمن با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاهها در سال گذشته با موفقیت به انجام رسید.

گفتنی است  مراسم گرامیداشت سالروز پنجم خرداد، روز نسیم مهر (( روزملی حمایت از خانواده های زندانیان )) و همچنین مراسم ویژه جشن نسیم مهر ((جشن حمایت از خانواده های زندانیان )) در ماه مبارک رمضان باحضور تنی چند از مسئولین اجرائی و قضبانی استان ، خیرین مرتبط با انجمن و تعداد کثیری از خانواده های مددجویان تحت پوشش  در سالجن اجتماعت اداره کل زندان های استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/د.ا

آزاد سازی 11 زندانی از محکومین مالی در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.