سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می‌دهد؛

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کارگاه کوچک آهنگری / شناخت نیاز‌های روز موجب رونق کارگاه کوچک آهنگری در گلستان شد

توسعه کارگاه‌های کوچک تولیدی، رشد و بالندگی اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت و اقتصاد کشور بر پایه این کارگاه‌ها است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  برای کمک به اقتصاد کشور و حمایت از کالا داخلی هر کدام از ما نقشی داریم که حتی اگر کوچک هم باشد می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد؛ و نمی‌توان از اهمیت فعال بودن کارگاه‌های کوچک که موجب چرخیدن چرخ کارگاه‌های بزرگ می‌شوند قافل شد.

یکی از این کارگاه‌ها که صاحب آن با شناخت نیاز‌های روز به کسب و کار خود رونق داده کارگاه آهنگری در یکی از روستا‌های شهرستان بندرگز است.

از این رو برای دیدن آن به روستا گز شرقی بندرگز یکی از شهرستان‌های استان گلستان رفتیم و در مسیر از اهالی آن روستا در خصوص این آهنگری پرسیدیم.

فردی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ می‌گفت: این آهنگری سالهاست که در حال فعالیت بوده و به دلیل عالی بودن کارشان همه از آن ها راضی هستند.

فرد دیگری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ می‌گفت: آقای اباذری یکی از بهترین آهنگر‌های قدیمی و بسیار خوب این روستا بوده که پدران ما از وی خرید می‌کرده اندو ما هم نیز اجناس مورد نیازمان را از او خرید می کنیم.

وارد آهنگری شدیم و به سراغ آقای اباذری رفتیم ، این استادکار قدیمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: از سوم ابتدایی با پدرم در این مغازه کار کرده ام و این شغل را از او آموختم.

وی افزود:پس سال ها کار آموختن در کنار پدرم این شغل را به فرزندم نیز آموختم و از این کار راضی هستم.

وی در ادامه گفت: بیشتر اجناس تولیدی ما  وسایل کشاورزی هستند و کشاورزان هر وسیله‌ای هم که بخواهند برایشان درست می‌کنیم.


آقای اباذری افزود: پسرم با آموختن این کار دیگر نیاز ندارد که به دنبال کار بگردد و در همین مغازه مشغول است.


پسر آقای اباذری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: کار ما از آغاز شروع خوب بود، اما با تغییری که در شیوه ارائه کار و با توجه به نیاز مشتری ایجاد کردیم همه چیز بسیار بهتر شد و حالا خیلی راضی هستیم.

یکی از اهالی روستا گفت: بسیار ارزشمند است که ما در محل خودمان و کالای تولیدی خودمان را خرید می‌کنیم.

حالا با این تغییرات هنر دست این آهنگر خوش سلیقه پایش را از روستا هم فراتر گذاشته است و حالا در ورودی شهر بندرگز خودنمایی می‌کند.

 

ساداتی مسئول فضای سبز شهرداری بندرگز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: ما سعی کردیم کالایی که برای زیبا سازی سطح شهر انتخاب می‌کنیم کار‌هایی باشند که در منطقه خودمان تولید می‌شود و از کارگاه‌هایی که در این شهرستان و روستا‌های اطراف فعالیت می‌کنند استفاده کنیم.

وی افزود: مردم اینجا این توانایی را دارند تا مواد مورد نیاز خود را تهیه و تولید کنند.

آقای اباذری نشان داد با استفاده از ذوق و سلیقه و شناخت نیاز‌های روز می‌شود به تولیدی‌های کوچک هم رونق داد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند برای کار کردن و کسب درآمد باید به شهر بروند، اما تلاش و در کنارش خلاقیت نشان داد که نباید تسلیم هر ذهنیتی شد.

گزارش از سحر قزاق
انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.