سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

پیوستن ۱۱۴ تخت جدید به مجموعه سلامت فارس/ افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهره برداری ۱۱۴ تخت بیمارستانی در فارس خبر داد.

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به پیوستن ۱۱۴ تخت جدید به مجموعه سلامت فارس، گفت: این مساله به عنوان دستاورد مهم سفر دو روزه وزیر بهداشت به استان فارس بود.

وی افزود: هم اینک تعداد تخت های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه، به ۸ هزار و و ۱۶۲ تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان موقعیت بهداشتی و درمانی استان فارس و شیراز، این استان را قطب خدمات بهداشتی، درمانی در مناطق جنوب و حتی مرکزی کشور معرفی کرد که در امر دستیابی به این نوع خدمات فوق تخصصی سرآمد است.

وی افزود: امروزه با حمایت نیک اندیشان عرصه سلامت و مسئولان استانی، سالانه بین ۳ تا ۴ درصد، آمار تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه افزایش دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم‌اینک به ازای هر هزار نفر، یک و ۹ دهم تخت بیمارستانی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد و این در حالی است که مقدار این شاخص در کشور یک و ۶ دهم است و در این زمینه از وضعیت کنونی کشوری در جایگاه بالاتری قرار گرفته ایم.

بهادر ادامه داد: بر اساس آمار‌ها در زمینه تخت‌های ویژه بیمارستانی نیز در ۵ سال گذشته به طور متوسط سالانه ۷ و ۴ دهم درصد تخت در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده شده است.

وی، هزینه راه اندازی هر تخت بیمارستانی را حدود ۵۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: توسعه تخت‌های بیمارستانی جدید با همیاری و مشارکت نیکوکاران، محقق می‌شود که این امر در استان فارس، در حال انجام است و نیک اندیشان عرصه سلامت فارس توانسته‌اند ۶۰۰ تخت بیمارستانی را تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی کنند.

بهادر ادامه داد: هم اینک تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی توسط خیران در دست اقدام است که تلاش داریم در آینده نزدیک تعدادی از آن‌ها را به بهره برداری برسانیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از مجموع ۸ هزار و ۱۶۲ تخت درمانی بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها یک هزار و ۵۴ تخت مربوط به بیمارستان های خصوصی و ۶۱۱ تخت نیز مربوط به بیمارستان‌های سایر نهاد و ارگان‌های دولتی و ۵۹۳ تخت مربوط به بیمراستان‌های خیریه است.

بهادر اضافه کرد: تاکنون دولت در حوزه سلامت گام‌های مؤثری برداشته که مهم‌ترین آن کاهش هزینه‌های مردم در امر سلامت است.

انتهای پیام/ن

افزایش تخت بیمارستانی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.