سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیاری ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی به شیوه سنتی در خراسان شمالی

مدیرامور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی استان به شیوه سنتی آبیاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عربی مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که سامانه‌های آبیاری نوین باید با افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یابد ، گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به شیوه سنتی آبیاری می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح آبیاری نوین است که تاکنون فقط ۳۰ هزار هکتار از آن به سامانه‌ های آبیاری نوین تجهیز شده است.

عربی افزود: از محل اعتبارات سال ۹۶ تاکنون ، ۱۹ میلیارد ریال برای طرح‌ های انتقال آب کشاورزی به اراضی خراسان شمالی تخصیص یافته است.

وی گفت: مجموع اعتبار طرح‌های مصوب شده سال گذشته برای انتقال آب، کانال‌ها و استخر‌های ذخیره آب در خراسان شمالی ۱۹۵ میلیارد ریال بوده که مابقی هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: طرح‌های انتقال آب کشاورزی به اراضی این استان با هدف ارتقای راندمان آبیاری و مدیریت مصرف در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم در دست اجرا است.

انتهای پیام / ب

تاکنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.