مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار تن بذر غلات اصلاح شده در استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد نقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که میزان بذور گندم و جو در کشتزار‌های استان افزایش یافته است ، افزود: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار تن بذر غلات اصلاح شده در استان تولید می‌شود.
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته میزان تولید بذور در استان سه هزار تن بوده که امسال افزایش یافت.
کاظمیان با بیان اینکه در تلاش هستیم تولید بذر اصلاح شده در استان را به ۲۰ هزار تن افزایش دهیم ، گفت: ارقام خوب و دارای سازگار ،  ۳۰ درصد باعث افزایش تولید خواهد شد که باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
کاظمیان اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم و جو تاکنون هزار و ۱۰۰ تن بذور گندم خریداری شده که پیش بینی می‌شود این میزان به ۱۰ هزار تن برسد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم جو ۱۲ تا ۱۳ هزار ریال است، گفت: بر اساس یارانه‌ای که دولت پرداخت می‌کند به قیمت مناسب در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: کشاورزان استان امسال در ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۰ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کردند.
کاظمیان ظرفیت سیلو‌های ذخیره سازی گندم در استان را ۳۵۰ هزار تن دانست و گفت: ۲۵ مرکز نسبت به خرید گندم در استان مبادرت دارد از این تعداد ۱۸ مرکز تعاون روستایی و ۶ مرکز بخش خصوص است.
انتهای پیام/ ب

کشت گندم در ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۰ هزار هکتار اراضی دیم خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.