سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند توسعه فرهنگ پهلوانی در کرمان تدوین می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از تدوین سند توسعه فرهنگ پهلوانی با کمک همه ی دستگاه های استان خبر داد.

محمدتقی امیری خراسانی در حاشیه ی برگزاری جشن بزرگ ورزش زورخانه ای کرمان که با حضور جامعه ورزش و مردم در باشگاه فرهنگی ورزشی پاس کرمان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ضمن تبریک هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از 17 شوال شروع می شود و رشته ورزش بهترین رشته ورزشی است که می تواند روح و فکر جوانان را برای الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) بپروراند.

وی افزود: برخی بحث پهلوانی را مختص ورزش زورخانه ای می دانند، این در حالیست که روحیه پهلوانی مختص تمام رشته هاست.

امیری خراسانی با اعلام اینکه از هفته های گذشته، جلسات متعددی در راستای فرهنگ پهلوانی در استان داشته ایم، از تدوین سند توسعه فرهنگ پهلوانی با کمک همه ی دستگاه های استان خبر داد و تصریح کرد: با تصمیماتی که گرفته شد، قرار است با کمک همه ی دستگاه ها بتوانیم سند توسعه ای برای فرهنگ پهلوانی در تمام رشته های ورزشی تدوین کنیم.

 وی یادآور شد: تلاش می کنیم بتوانیم از بقیه ی دستگاهها هم کمک بگیریم که چگونه فرهنگ پهلوانی را در تمام رشته های ورزشی، جامعه و به ویژه در بین آحاد مردم توسعه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: بعد از جمع بندی نهایی کارشناسان متخصص، پیش نویس این سند در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مطرح می شود تا با مصوب کردن آن، در جامعه لازم الاجرا شود.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: با تنظیم این سند بتوانیم فرهنگ پهلوانی واقعی را در سطح استان پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی خاص ورزش پهلوانی و زروخانه ای نیست، تأکید کرد: این فرهنگ باید در تمام رشته های ورزشی و بین بقیه ی دستگاه ها و آحاد جامعه، توسعه پیدا کند.

امیری خراسانی به برگزاری جشن بزرگ ورزش زورخانه ای اشاره کرد و تجلیل از مروجین فرهنگ پهلوانی در کرمان را یکی از برنامه های جانبی این جشن بزرگ برشمرد.

وی با اعلام اینکه متأسفانه در بیشتر شهرستان های نیمه جنوبی در بحث زورخانه ضعیف هستیم، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تصمیم داریم بتوانیم با توان معین های اقتصادی، خیران و با کمک خود فرمانداری ها زورخانه هایی را در بخش تأمین و تجهیز کنیم.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش از جامعه ورزش استان خواست: در هر لباسی هستیم، چه مدیر، چه داور، چه سرپرست، چه مربی و چه ورزشکار، در هر رشته ی ورزشی باید برای دلخوشی این مردم گام برداریم.

وی تصریح کرد: وظیفه ی همه ی ما در چارچوب قانون اساسی مملکت این است، برای توسعه این دیار تلاش کنیم.

امیری خراسانی با اعلام اینکه مدیران عوض می شوند اما رشته های ورزشی همیشه زنده اند، از همه خواست: به دیگران روحیه فرهنگ پهلوانی را نشان دهیم نه خدای نکرده با بعضی رفتارهای پهلوان نماهانه حرف خودمان را به کرسی بنشانیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: خداوند توانی دهد تا در چارچوب قانون، بر اساس آیین نامه های تنظیم و کارشناسی شده گام برداریم و بتوانیم فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای را که نشأت گرفته از مرام حضرت علی (ع) است، در جامعه ترویج دهیم.

امیری خراسانی به بازی های آسیایی و پارآسیایی2018 جاکارتا اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم شاهد پررونق بودن کار کاروان استان کرمان در این رقابت ها باشیم.

وی سلامتی، پیشرفت در عرصه های اقتصادی و موفقیت در حوزه ورزش و جوانان را برای استان آرزو کرد.

 در این مراسم از 21 مروج فرهنگ پهلوانی در رشته های ورزشی متعدد تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

جشن بزرگ ورزش زورخانه ای درکرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.