مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری جشن بزرگ ورزش زورخانه ای با حضور بیش از ۱۵۰ ورزشکار به مناسبت هفته پهلوانی و ورزش زورخانه ای، در باشگاه فرهنگی ورزشی پاس خبر داد.

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه ورزش پهلوانی با نام مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) عجین شده، گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ریشه ای دیرینه در تاریخ و فرهنگ دیار کریمان دارد و این امر با روحیات مردم استان کرمان گره خورده است.

وی افزود: این فرهنگ به عنوان فرهنگ باستانی از دیرباز پیام آور تواضع، گذشت و ایثار بوده و قهرمانان و پهلوانان این رشته همواره بر پایه جوانمردی و منش پهلوانی و با الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) وارد گود زورخانه شده و با اقتدا به ایشان که بی شک والاترین پهلوان عالم است‌ در این رشته ورزشی به فعالیت پرداخته‌اند.

امیری خراسانی با اعلام برنامه های هفته پهلوانی و ورزش زورخانه ای در کرمان، به برگزاری جشن بزرگ ورزش زورخانه ای اشاره کرد و گفت: این برنامه جمعه ۸ تیر جاری با حضور جامعه ورزش و عموم مردم ساعت ۱۷ در باشگاه فرهنگی ورزشی پاس کرمان واقع در خیابان قرنی برگزار می شود.

وی اجرای برنامه های شاد فرهنگی، همنوایی مرشدان، حضور مسئولان استانی و کشوری و تجلیل از مروجین فرهنگ پهلوانی در کرمان را از برنامه های جانبی این جشن بزرگ برشمرد.

 امیری خراسانی با اعلام اینکه ورزش زورخانه‌ای مبتنی بر فتوّت، جوانمردی، صفا و ادب و هنر است، بر ترویج این ورزش در بین جوانان و خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: این امر می‌تواند به عنوان بخشی از ابزار تربیتی در جامعه و زندگی اجتماعی مردم باشد و این رشته بهترین رشته ورزشی است که می تواند روح و فکر جوانان را برای الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) بپروراند.

وی یادآور شد: امروز پیروی از سیره و روش زندگی حضرت علی(ع) به عنوان بزرگترین پهلوان جهان اسلام باید مورد توجه خاص و ویژه ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

جشن زورخانه ای در کرمان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار