سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل گمرک استان فارس خبر داد؛

کاهش ۲۴ درصدی واردات کالا به فارس

واردات کالا به استان فارس ۲۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۷۲۵ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۰۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رحیمی ادامه داد: واردات کالا از ۱۳ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، هلند، سوئیس، آلمان، لتونی، اسپانیا و سوئد انجام شده است.

وی همچنین درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس، گفت: در سه ماهه اول امسال در مجموع ۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که ۶۴ هزار و ۲۰۸ نفر از آن‌ها ایرانی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته و ۲۲ هزار و ۴۸۳ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش یافته است.

رحیمی بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۱۱ هزار و ۴۹۶ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۶۲ هزار و ۸۲۶ نفر از آن‌ها ایرانی و ۴۸ هزار و ۶۷۰ نفر مسافر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافران خروجی ایرانی ۱۴ درصد کاهش و مسافران خروجی خارجی ۳۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال استان فارسی‌ها تعداد ۵۷ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۲۱۰۰ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت ۱۱۳۵ بسته پستی به ارزش ۹ هزار و ۹۷۸ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

مدیرکل گمرک استان فارس تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش میزان واردات اولویت‌بندی کالا‌های وارداتی بوده است.
انتهای پیام/ر

کاهش واردات کالا به فارس

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.