سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی در ریگان:

با حمایت دولت ومجلس شن های روان در ریگان تثبت خواهند شد

محمود حجتی گفت: با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی شن های روان در ریگان تثبیت خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمود حجتی  وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نخیلات محاصره در شن های روان شهرستان ریگان گفت: متاسفانه حاصل زحمات 10ساله کشاورزان ریگان زیر هجوم شن های روان دفن شده اند .

وی اظهار کرد: نخیلات این باغات در معرض شن های روان قرار دارند وروز به روز بر شدت آنها افزوده می شود .

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در سال های اخیر با تدابیر دولت ومجلس شورای اسلامی مالچ پاشی هجوم شن های روان وتثبیت آنها اغاز گردیده است اما کفاف هجوم  این شن ها را در این منطقه نمی کند که با حمایت دولت ومجلس شن های روان در این منطقه تثبیت خواهند شد .

حجتی با اشاره به اینکه با هزاران ودو هزاران هکتار نمی شود جلوی این شن ها را در منطقه گرفت اظهار کرد: آرام آرام با تثبت شن های روان این سرمایه ها را در منطقه حفظ نماییم .

وی با اشاره به اینکه باید دامداران منطقه از شرایط سنتی به شرایط نوین دامداری روی آورند اظهار کرد: دامداری سنتی اکنون در این مناطق جواب نمی دهد .

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تسهیلات توسعه روستایی دامداران به سمت دامداری های نوین روی آورند تا دام های پر بازده ای را داشته باشند .

حجتی در رابطه با توسعه گلخانه ها در شرق استان ابراز کرد :توسعه گلخانه ها در دستور کار قرار دارد و این گلخانه ها در این مناطق در حال تجهیز می باشند.

وی افزود: کشاورزان مجربی در منطقه داریم که با توسعه گلخانه ها محصولات خود را به روسیه از این منطقه صادر نموده اند .

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان در کنار باغات نخیلات خود مجتمع های گلخانه ای راه اندازی نمایند تا شاهد توسعه کشاورزی در این مناطق باشیم .

حجتی امروز در بدو ورود به شهرستان ریگان مورد استقبال سران طوایف ومسئولان شهرستان قرار گرفت وسپس از باغات نخیلات محاصره در شن بازدید نمود .

در شهرستان ریگان بیش از 10هزار اصله درخت خرما با قدمت 10ساله در زیر شن های روان مدفون شده اند .

همچنین وزیر جهاد کشاورزی از نهالکاری 700هکتاری شهرستان ریگان بازدید نمود این نهالکاری با اعتبار 45میلیارد ریال در روستای هشتصد متری در حال انجام است که 20روستا وجاده ترانزیت ریگان چابهار را از هجوم شن های روان نجات می دهد .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مالچ پاشی کانون های بحرانی فرسایش بادی بازدید نمود و در ادامه از مجتمع گلخانه ای روداب نرماشیر که ظرفیت 33هکتار در 40قطعه که اماده واگذاری می باشند بازدید نمود .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین امروز در سفر به شرق استان از طرح مدیریت عارضه خشکیدگی خوشه خرما در 1هکتار وار واحد بسته بندی و درجه بندی خرما که ظرفیت تولید 800تن بسته بندی خرما 200تن خمیر خرما 1000تن شکلات خرما و500تن خرمای غنی شده را دارد بازدید کرد.

‍ محمود حجتی وزیر کشاورزی صبح امروز  به اتفاق فدائی سرپرست استانداری کرمان، نیکزادی نماینده مردم شرق استان و جمعی از مسئولان از نخیلات محاصره در شن های روان در شهرستان ریگان بازدید کرد.

انتهای پیام/س

 

سفر وزیر جهاد کشاورزی به ریگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.