مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: یک واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی به ظرفیت 200 تن در محل شهرک صنعتی خضراء به بهره برداری رسید.

افزایش 200 تنی ظرفیت تولید قارچ خوراکی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ تامین امنیت غذایی و تولید پایدار از برنامه های اجرای سیاستهای اقتصادی است که با توجه به کمبود منابع آبی تولید بیشتر و مصرف آب کمتر و همچنین تولید محصولات با ارزش غذایی بالا از راهکارهایی است که در تولید محصولات کشاورزی مورد نظر است افزایش تولید قارچ به خاطر ارزش غذایی بالا و مصرف آب کمتر از جمله برنامه های تولیدی اقتصاد محور وزارت جهاد کشاورزی است که متناسب با سیاستهای اقتصاد مقاومتی اجرا می گردد .

 احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: یک واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی به ظرفیت 200 تن با تعداد نیروی 50 نفر که توسط معاون فنی و اجرایی این مدیریت، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، کارشناسان فنی مدیریت و جمعی از مسئولین محلی در محل شهرک صنعتی خضراء به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح طی مدت 13 ماه با تعداد 10 سالن تولید راه اندازی شده است، افزود: این طرح با هزینه کرد دو میلیارد و ششصد میلیون ریال که بخش عمده این مبلغ از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و بهینه یاب بوده است، به بهره برداری رسید و قادر است روزانه یک تن قارچ تولید و بازارهای استان و استانهای همجوار را تغذیه نماید.

مسعودی در ادامه افزود: قارچ از جمله خوراکیهایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و مرغوبترین قارچ های خوراکی قارچهایی هستند که کلاهک آنها بسته باشد یعنی شکافها و تیغه های زیر کلاهک دیده نشوند و ظاهری خوب و تازه و بدون لک داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

 

افتتاح واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی به ظرفیت 200 تن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار