سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی خبر داد:

توسعه طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:۵۲ روستای دیگر خراسان جنوبی تا پایان سال به طرح ترسیب کربن می‌پیوندند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛یاری مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:طرح ترسیب کربن که ارائه یک مدل توسعه روستایی در مناطق خشک و نیمه خشک جهان به شمار می آید از سال 84 در روستاهای شهرستان سربیشه آغاز شد و اکنون در حال توسعه در سایر شهرستانهای استان است.

 

وی افزود:تاکنون طرح ترسیب کربن در 50 روستای شهرستان های سربیشه،نهبندان و خوسف در 473 هزار هکتار اجرا شده است.

 

یاری احیای مشارکتی اراضی تخریب یافته با همکاری جوامع محلی و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی روستائیان را از اهداف مهم این طرح بین المللی دانست و گفت:هم اکنون حدود 14 هزار نفر در این طرح مشارکت دارند و علاوه بر مشارکت در احیای اراضی و مراتع ، محصولاتی از جمله قالی و قالیچه، گلیم ،جاجیم،حوله و عروسک های محلی را تولید می کنند.

 

مدیر طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی افزود:برای ایجاد اشتغالزایی به این روستائیان وام از 200 هزار تومان تا 50 میلیون تومان پرداخت شده و اشتغالزایی در برخی روستاها از جمله نازدشت ، کسراب و تاجمیر در سربیشه بازگشت جمعیت را به دنبال داشته است.

 

وی اظهار کرد:با اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در روستاهای هدف، شاخص ترسیب کربن گیاه از 60.2 به هزار و 500 افزایش یافته است.

 

یاری گفت:اجرای موفقیت آمیز این طرح در خراسان جنوبی حالا به یک الگوی موفق تبدیل شده و به 18 استان دیگر کشور نیز تعمیم یافته است.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح ترسیب کربن در ۵۲ روستای دیگر خراسان جنوبی

برچسب ها: منابع طبیعی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.