طرح مطالعاتی پروژه بین المللی ترسیب کربن در 9 شهرستان استان در حال انجام است و به زودی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  یاری مدیر اجرایی پروژه بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت: طرح مطالعاتی پروژه بین المللی ترسیب کربن اکنون در سطح یک میلیون و 255 هزار و 340 هکتار از اراضی 9 شهرستان استان در حال انجام است.


وی افزود : بعد از اتمام مطالعات اولیه طرح یاد شده، 142 روستای استان تحت پوشش قرار می گیرد که در فاز نخست این پروژه در 60 روستا اجرایی خواهد شد.


یاری بیان کرد: در فاز نخست طرح بین المللی ترسیب کربن در شهرستان های سربیشه و خوسف اجرا شد و هدف اصلی از اجرای این پروژه، ارتقای توانمندی جوامع محلی برای احیا، مدیریت، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی است.

مدیر اجرایی پروژه بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر خراسان جنوبی هم اکنون پروژه بین المللی ترسیب کربن در (13 پایلوت اجرایی ) 11 استان و یک منطقه، 101 روستا به مساحت یک میلیون و 525 هزار و 220 هکتار در حال اجراست.

وی یادآور شد: در این پروژه محور و مبنای فعالیتها بر جوامع روستایی متمرکز شده و راهبرد اجرایی آن بر رعایت سه اصل تاثیرگذار بر احیا و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی یعنی نیازهای توسعه ای، مسائل زیست محیطی و مسائل اجتماعی اقتصادی استوار است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.