سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

خریداری  بیش از 400هزار تن گندم از کشاورزان

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال جاری 423 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی رحمانی‌فر سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه 65 مرکز در سطح استان گندم برداشت شده را خریداری می‌کنند، عنوان کرد: خرید گندم در استان همدان از 10 تیرماه آغاز می‌شود

وی در ادامه افزود: سیلوی شهیدان زارعی،  سیلوی کوریجان، انبار نهاوند و سیلوی سامن ملایر سیلوهای ملکی در استان همدان  از مراکز خرید گندم در همدان است.

رحمانی فر با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم 13هزار ریال با 4درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید است، گفت: کشاورزانی که گندم خود را به سیلوها و انبارهای ملکی دولتی تحویل دهند بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی تا سقف 150 تومان بر اساس مبدأ بارگیری به عنوان کرایه حمل به بهای گندم اضافه و پرداخت می‌شود.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران (همدان) بیان کرد: در سال زراعی 95-96 مقدار 399 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بوده است که از این مقدار 73 هزار هکتار گندم آبی و 326 هزار هکتار دیم بود.

وی با بیان اینکه گندم‌ها تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشودگی می‌شود، گفت: گندم‌های 2 تا 4 درصد سن زدگی به ازای هر درصد مبلغ 250 ریال بابت هر کیلوگرم  گندم تحویلی از  بها کسر می‌شود و گندم‌های بالای 4 درصد نیز به هر درصد افزایش مبلغ 350 ریال بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی از بها کسر می‌شود.

رحمانی‌فر با بیان اینکه وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شد در سال 96 بیش از 533 هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، ابراز کرد: در سال گذشته 60 مرکز خرید از کشاورزان گندم را به صورت تضمینی خریداری می‌کردند.

انتهای پیام/

خرید تضمینی گندم کشاورزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.