سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت بقعه سیستان و بلوچستان میزبان طرح نشاط معنوی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیر تا پایان مرداد ماه در هشت بقعه این استان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام محسن مومنی  اظهار داشت: ۴۵ مبلغ اعزامی و پنج مبلغ بومی در این طرح مشارکت دارند.

وی بیان کرد: غنی سازی اوقاف فراغت نوجوانان و تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.

وی برپایی اردو‌های تفریحی - زیارتی، برگزاری کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت، آموزش احکام دینی و آموزش رایانه‌ای و خطاطی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای طرح نشاط معنوی ذکر کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از وقف به عنوان پشتوانه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه نام برد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال ۱۷۰ وقف در این استان باید ثبت شود که تاکنون ۵۰ وقف به ثبت رسیده است.

وی افزود: هم اینک چهار هزار و ۹۰۰ موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به برنامه امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچسنان گفت: اعزام افزون بر ۳۰۵ مبلغ از سایر استان‌های کشور به این استان برای افزایش آگاهی مردم نسبت به معارف دینی، اسکن و طبقه بندی ۸۰ هزار برگ مستندات، برگزاری چهل و یکمین دوره رقابت‌های استانی قرآن کریم با شرکت ۱۲۱ نفر و استقبال شایسته‌تر از زائران پاکستانی را از جمله مهمترین برنامه این نهاد در سالجاری برشمرد.

حجت الاسلام مومنی گفت: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان ضروری است وقف‌ها در ابعاد گسترده‌تر انجام شود.

انتهای پیام/گ

طرح نشاط معنوی در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.