سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی ویژه پیشگیری از اعتیاد در زاهدان برگزار شد

کارگاه آموزشی تاثیر مهارت‌های فرزند پروری در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های نوپدید روز چهارشنبه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سعید فخر رحیمی رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر امروز کارگاه مهارت‌های فرزند پروری و ارتباط آن با سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد.

سعید فخر رحیمی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که در حوزه دانش آموزی مهارت‌های لازم در زمینه مقابله با مصرف مواد مخدر و آسیب‌های آن به درستی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس به عنوان سفیران مقابله با مصرف مواد مخدر باید برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این پدیده در میان دانش آموزان تلاش کنند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: بخش عمده مشکلات در حوزه‌های مختلف جامعه از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر است.

سعید امیری افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تربیتی نقش مهمی در جلوگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر در سنین پایین دارد.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی خانواده‌ها از فناوری‌های روز اظهار داشت: پیشرفت علم و فناوری به جای کمک به مبارزه با مصرف مواد مخدر، به ابزاری در دست قاچاقچیان برای توزیع و ترویج انواع مواد مخدر صنعتی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس نقش مهمی در ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در میان دانش آموزان و والدین آنان ایفا می‌کنند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مصرف مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۵۶۰ نفر در سه ماهه امسال آموزش‌های لازم در رابطه با مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.

امیری اظهار داشت: این آموزش‌ها به اعضای خانواده‌های سالم و در معرض خطر مصرف مواد مخدر استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت برنامه 'آموزش مهارت‌های مراقبت از خود' ویژه ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مدارس دوره ابتدایی سیستان و بلوچستان ارائه شد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع محور برای هزار و ۳۰۰ دانش آموز، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای برای ۸۵۰ نفر، مدارس عاری از خطر برای ۶۱۵ نفر و پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از شاخص‌ترین اقدامات فرهنگی این شورا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

آموزش پیشگیری از اعتیاد در زاهدان

برچسب ها: اعتیاد ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.