سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۹۴۴ بازدید از مراکز سوء مصرف مواد مخدر در شیراز

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۹۴۴ بازدید از مراکز سوء مصرف درمان مواد در هشت ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رامین افشاری رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، تلاش های اداره سوء مصرف مواد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را معرفی کرد.

وی با اشاره به تلاش های این اداره در امر آموزش، از برگزاری دوره های تئوری و عملی هفتگی آموزش روانشناسان شاغل در مراکز دولتی، برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی برای کارشناسان ناظر بر مراکز درمان سوء مصرف مواد، آموزش های توجیهی در ابتدای راه اندازی مراکز برای کارکنان و مسوولان فنی مراکز و برگزاری کلاس های آموزشی برای خانواده های معتادان تحت درمان خبر داد.

افشاری در ادامه به فعالیت های نظارتی این اداره اشاره کرد و افزود: انجام نظارت های برنامه ریزی شده و منظم و همچنین نظارت های موردی از مراکز درمان سوء مصرف مواد، انجام نظارت بر مصرف دارو با استقرار کارشناسان در طول هفته در مراکز و بررسی تجویز و توزیع دارو در مرکز و انجام بازدید های ایام تعطیل از مراکز درمان سوء مصرف مواد در این زمینه، در حال انجام است.

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۹۴۴ مورد بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد، ۸۴۶مورد بازدید نظارتی و ۹۸ مورد بازدید ایام تعطیل در طی هشت ماهه گذشته را تلاشی در این راستا برشمرد.

افشاری در ادامه از پیگیری برای راه اندازی واحدهای درمان نگهدارنده در زندان های استان فارس و راه اندازی آن در ۱۰ زندان استان فارس، برگزاری نشست های ماهیانه کمیته درمان و بازپروری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و پیگیری مصوبات کمیته، فعال نگهداشتن پنج واحد دولتی درمان نگهدارنده با متادون و تحت پوشش قرار دادن بیش از هزار و دویست بیمار در این مراکز، به عنوان دیگر فعالیت هایی اشاره کرد که در این زمینه، صورت گرفته است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.