سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی؛

مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی برگزار می‌شود

مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS) با همکاری مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقه «تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)» توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌شود.

این مسابقه در ۳ مرحله برگزار می‌شود و ثبت نام آن از اردیبهشت ماه آغاز شده است. شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دارای پتانسیل و سایر علاقمندان پش از تمدید مهلت ثبت نام از سوی دبیرخانه این مسابقه، تا هفتم تیرماه فرصت دارند در مسابقه شرکت کنند.

در دنیای امروز، توانایی جمع‌آوری، تحلیل و استفاده از کلان‌داده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از انواع کلان‌داده‌ها، داده‌های ژنومیکی است که عمدتاً با تکیه بر فناوری توالی‌یابی نسل جدید (NGS) تولید می‌شود. با پیشرفت مداوم روش‌های توالی‌یابی، هم‌اکنون حجم وسیعی از این داده‌ها با سرعت زیاد تولید می‌شود و اغلب پژوهشگران معتقدند تحلیل و استفاده از این داده‌ها تاثیرات چشمگیری بر زندگی بشر خواهد داشت.

داده‌های NGS کاربرد‌های وسیعی دارند و کاربران نهایی تحلیل این داده‌ها، از پژوهشگران دانشگاهی تا بالینی (پزشکی)، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های دارویی، شرکت‌های بیوتکنولوژی، صنایع کشاورزی و ... را در بر می‌گیرد. از این‌رو مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری «ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی»، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «تحلیل داده‌های NGS» کرده است.

شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگاه‌های دارای پتانسیل و سایر علاقمندان تا هفتم تیرماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مخصوص مراجعه کنند.

انتهای پیام/

تاثیر چشمگیر روش‌های توالی‌یابی در زندگی افراد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.