سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار خراسان رضوی؛

باید مشارکت مردم و خیرین را در ایجاد و تجهیز کتابخانه‌ها جلب نماییم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی باید مشارکت خیرین را در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها جلب نمود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رحیم نوروزیان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: هزینه کردن بابت کتابخانه‌ها از ضروریات است، اما باید دقت نمود از این فضا و امکانات به درستی استفاده شود و برآورد شود افزایش کتابخانه‌ها چقدر منجر به افزایش کتابخوان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه در کشور پایین است و بیشتر دانش آموزان و دانشجویان فقط به دنبال مطالعه کتاب‌های درسی خود هستند.

معاون استاندار با تاکید بر نقش کتابداران حرفه‌ای در ارتقای فرهنگ کتابخوانی گفت: تهیه کتاب مطلوب و راهنمایی مخاطبین به اینکه چه کتاب‌هایی را مطالعه کنند از جمله کار‌هایی است که کتابداران حرفه‌ای می‌توانند انجام دهند و این امر می‌تواند به ارتقای فرهنگ کتابخوانی کمک نماید.

نوروزیان افزود: در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جلسات مختلف از جمله شورا‌های اداری می‌توان کتاب‌هایی با موضوعات مختلف را معرفی نمود.

وی با بیان اینکه در  خراسان رضوی  202 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل داریم گفت: مطابق استاندارد‌های جهانی به ازای هر 25 هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد، اما در استان خراسان رضوی این رقم 31 هزار نفر می‌باشد.

معاون استاندار تاکید کرد: تعداد 9 شهر کوچک استان، 35 روستای بین 3 هزار تا 5 هزار نفر جمعیت و 14 روستای بالای 5 هزار خانوار در استان فاقد کتابخانه هستند که ساخت کتابخانه در این شهر‌ها و روستا‌ها باید در اولویت فرمانداران و شهرداران قرار گیرد.


نوروزیان افزود: شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی مساعدت نمایند و علیرغم محدودیت منابع مالی باید به کمک نهاد کتابخانه‌های عمومی آمد تا بتوان سرانه کتابخوانی را ارتقاء داد و اولویت نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشد.

انتهای پیام//ز. ج


برگزاری نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.