سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از 57 کشاورز برتر استان

صبح امروز طی مراسمی از 57 کشاورز برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  کشاورز معاون وزیر در امور زراعت ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر و برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: امسال بیش از 300هزار تن کلزا در کشور تولید خواهد شد که رتبه کشور در خودکفایی روغن را دو رقمی می کند.


وی با بیان اینکه 3 مشکل در بخش کشاورزی وجود دارد افزود: آب ،پایداری و بهره وری از مشکلات موجود در بخش کشاورزی است است و بهره وری کلید توسعه کشاورزی است .

معاون وزیر در امور زراعت پفت : تقویت امنیت غذایی، حفظ منابع و افزایش درآمدهای کشاورزان ، سه رسالت اصلی بخش کشاورزی  است.

عباس کشاورزبا بیان اینکه با بیان اینکه 94 درصد واردات کشور در هشت محصول کشاورزی است افزود: گندم در راس این واردات است .

وی افزود: در کشور بیش از 2 میلیون و 700هکتار گندم آبی و 4 میلیون هکتارگندم دیم کاشته می شود که متناسب با ظرفیت اکولوژی زراعی کشور نیست.

معاون وزیر در امور زراعت  با بیان اینکه طرحی برای آسیب شناسی گندم ارائه دادیم گفت: در این راستا دو میلیون و 700 هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون گندم دیم کاشته شده و متناسب با ظرفیت اکولوژی کشور نیست.


کشاورز با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم گفت: کشاورزان باید مشکلات را در اسرع وقت منتقل کنند. زیرا خرید تضمینی و توافقی جزء یساست های وزرات خانه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته ضریب بهره وری آب را شش درصد افزایش داده ایم، گفت: در برنامه ششم باید کاهش منابع آبی در بخش کشاورزی را به 1.7 درصد برسانیم.

۱۰ نفر کشاورزان برتر ملی و ۴۷ نفر کشاورزان برتردراین مراسم  تجلیل شدند .

انتهای پیام/ک

کشت بیش از 300 هزار تن کلزا در کشور

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، زراعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.