استاندار خراسان جنوبی گفت:بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال سختگیری نکنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مروج الشریعه،استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه تا ۳۱ تیرماه امسال برای جذب تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مهلت داریم، گفت: بانک‌های عامل نباید برای پرداخت تسهیلات سختگیری کنند.


وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و بانک مربوطه باید نهایت تلاش برای جذب تسهیلات و پرداخت آن به متقاضیان طرح‌های اشتغال را داشته و حتی برای یک ریال تسهیلات جذب نشده باید پاسخگو باشند.


وی با بیان اینکه تاکنون هر هفته جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان برای تسهیل قوانین و مسائل بین دستگاه‌ها و بانک‌ها برگزار شده است، افزود:هر گونه مشکلی که دستگاه‌های اجرایی یا بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات داشته اند تاکنون باید رفع شده باشد و اکنون فقط زمان انعقاد قرارداد، جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات است.


مروج الشریعه، سهم اعتبارات جذب شده توسط بانک کشاورزی را پایین دانست و گفت: این بانک باید تا ریال آخر تسهیلات ابلاغی به استان را جذب و پرداخت کند.


مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست افزود: اعتبار ابلاغی این بانک در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۵۹ میلیارد تومان است.


قزلباش ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰ طرح اشتغال با رقم ۱۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به این بانک معرفی شده است که ۸۵ درصد طرح‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/ب

معرفی ۲۷۰ طرح اشتغال به بانک های خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.