سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

اعطای وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان/ استارت آپ‌ها سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارند

ستاری از درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی استارت آپ‌ها در سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شرکت‌های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت صنایع خلاق اظهار کرد: معاونت به صورت جدی وارد فضای حمایتی شده است و اولویت ما فرهنگ‌سازی و توسعه استارتاپ‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز استارتاپ‌ها رشد خوبی داشتند، گفت: سیستم استارتاپی به صورت کامل تغییر کرده است و مجموعه‌ای از افراد در صنایع خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه مردم در حوزه فضایی فعالیت بسیاری دارند و امروز یکی از سایت‌هایی که ویدیو‌های آنلاین پخش می‌کنند حدود 72 میلیون بیننده دارد.

ستاری با اشاره به اینکه جوانان ایرانی محدود نمی‌شوند؛ اظهار کرد: جوانان این کشور باید حمایت شوند اما توجه به این نکته ضروری است که بدانیم همه حمایت‌ها مالی نیستند بلکه باید محیط کسب و کار مناسبی برای جوانان به وجود آوریم، این جوانان از زیرپله‌ها و خانه‌های مسکونی کار خود را آغاز کردند و امروز به پیشرفت‌های بسیاری دست یافتند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره محیط کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان گفت:  بین بانک و سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری، روابط مناسب و خوبی حاکم است و ما باید توسعه بازار را در اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خدماتی پیاده کنیم.

اشتغال جوانان در گرو رشد شرکت‌های دانش بنیان

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان در کشور به وجود آمده‌اند اظهار کرد: هر یک از شرکت‌های دانش بنیان حدود 60هزار میلیارد تومان  درآمد سالیانه دارند و به سبب همین محیط مناسب تعداد بسیار زیادی شغل برای جوانان به وجود آمده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره وامی که به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: امروزه هریک از شرکت‌های دانش بنیان ماهانه 500 میلیارد تومان وام دریافت می‌کند و وجود صندوق‌های خطرپذیر و بورس نشان از توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.