سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در پیامی اعلام کرد؛

شکاف بین مردم و دولت هر روز بیشتر می‌شود

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کلیه مسئولان خواست از رخوت و بی‌عملی و بی‌تدبیری دست کشیده و اقدامات موثری را جهت کنترل شرایط ایجاد شده در بازار به انجام رسانند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کلیه مسئولان خواست از رخوت و بی‌عملی و بی‌تدبیری دست کشیده و اقدامات موثری را جهت کنترل شرایط ایجاد شده در بازار به انجام رسانند.

متن این پیام به این شرح است:

« افزایش شدید قیمت ارز، مسکن و خودرو در روزها و ماه‌های اخیر، باعث نگرانی‌ قاطبه مردم کشور شده و معیشت مردم را روز به روز تنگ‌تر می‌کند. در این میان به عیان مشخص است که دولت از کنترل شرایط بوجود آمده عاجز بوده و یا عامدانه از کنترل شرایط موجود سرباز می‌زند.

بدیهی است ادامه این شرایط باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده و یاس و ناامیدی را بر قشر مستضعف و حتی متوسط جامعه که همان وارثان حقیقی انقلابند می‌گستراند. بنابراین برای جلوگیری از این شرایط ضروری است که دولت، مجلس و قوه قضاییه تمام توان خود را برای کنترل شرایط موجود بکار بسته و برای از بین بردن گرانی‌های اخیر تلاش کند.

از دلایل مهم گرانی چند ماه اخیر می‌توان به افزایش شدید نقدینگی در طول 5 سال گذشته، گره زدن کلیه امور کشور به برجام و تصمیمات قدرتهای خارجی، پنهان کاری و عدم شفافیت خصوصا در خصوص قرادادهای منعقد شده در سالهای گذشته، پنهان کاری و عدم شفافیت در خصوص دریافت کنندگان ارز رانتی دولتی (موسوم به دلار جهانگیری)، گسترش شدید فساد در لایه‌های تصمیم گیری و عدم بکارگیری اصول اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد.

اگرچه سیاستهای اشتباه دولت در پنج سال گذشته خسارات زیادی به بار آورده و نیازمند اصلاح است، سکوت این روزهای دولت نمکی است بر زخم مردم مستضعف. دولت که تا چندی پیش ادعا می‌کرد در صورت خروج آمریکا از برجام، آمادگی کامل برای کنترل شرایط را دارد، از کنترل بازار ارز ناتوان است. مسئولین دولتی باید پاسخ دهند که چه تدبیری برای این روزها درنظر داشتند که نتیجه آن، گرانی های اخیر شده است.

از آنجا که افزایش شدید قیمت مسکن منجر به افزایش بهای اجاره خواهد شد، وزیر مسکن باید توضیح دهد چه تدبیری برای این روزها اندیشیده که در نتیجه آن قشر مستضعف را به نگرانی شدیدی فرو برده است.

همچنین محمدجواد ظریف اخیرا در اظهارنظری گفته که عدم موفقیت برجام برای ایران خطرناک است! این اظهارنظر وزیر خارجه به جو روانی موجود در بازار که یکی از علل گرانی های اخیر است، دامن می‌زند. همچنین این نوع اظهار نیاز و عجز نسبت به برجام، در حالیکه آمریکا از برجام خارج شده، خلاف عزت و مصلحت ملی است. بسی مایه تأسف است که وزیر خارجه مواضعی ذلیلانه در برابر قدرتهای خارجی و اخلالگرانه در بازار داخلی اتخاذ می‌کند.

و اما مهمتر از همه، رییس‌جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور باید توضیح دهد، در زمان افزایش شدید قیمت‌ها، حضورش در تله کابین توچال چه دردی را از مردم شریف ایران کم می‌کند؟ آیا رواست در زمانی که مردم زیر فشار گرانی از تامین مایحتاج زندگی و پرداخت اجاره بهای گزاف منازل عاجز هستند، ایشان به تفریح و خوشگذرانی بپردازد؟ آیا رواست که ایشان در سال حمایت از تولید ملی، با پوشیدن کلاه و لباس مارکدار آمریکایی، شیفتگی خود به غرب را نشان دهد؟!

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از کلیه مسئولین انتظار دارد از رخوت و بی عملی و بی تدبیری دست کشیده و اقدامات موثری را جهت کنترل شرایط ایجاد شده در بازار به انجام رسانند. اصلا پذیرفته نیست که هزینه بی‌کفایتی، بی عملی و بی‌تدبیری، و فساد ایجاد شده بر دوش مردم مستضعف تحمیل شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.