سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک منوجانی همچنان مفقود است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در جلسه بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حادثه مفقود شدن کودک منوجان گفت: همراهی و همکاری اعضای ستاد بحران در این حادثه قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کرمان استان حادثه خیز است که اکثر حوادث طبیعی و غیرطبیعی دنیا در این خطه پهناور کشور اتفاق می‌افتد.

فلاح با اشاره اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی متولی امر امداد و نجات و در حوادث غیرطبیعی مسئول پشتیبانی سایر دستگاه‌های مربوطه (اورژانس) است، افزود: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سیاست گذاری در حیطه آمادگی‌های همگانی، ارائه خدمات امدادونجات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی از طریق آمادگی و بکارگیری کارآمدترین نیرو‌های تخصصی، استفاده از تجربیات و به روز‌ترین فناوری و اطلاعات، در عرصه‌های ملی و بین المللی در جهت رسانی موثر به آسیب دیدگان و کاهش آثار زیانبار حوادث و سوانح تلاش می‌کند.

وی در حادثه مفقود شدن کودک منوجانی همکاری و همراهی اعضای ستاد بحران استان و شهرستان منوجان قابل تحسین دانست و بیان داشت: عدم هماهنگی بین اعضای ستاد موجب ایجاد مشکل در زمان وقوع حوادث خواهد شد.

وی با اشاره به عملیات جستجو و نجات کودک مفقود شده در ۶ روستای تابعه شهرستان منوجان گفت: ۶۱ نیروی نجاتگر، امدادگر و پرسنل جمعیت هلال احمر با استفاده از ۱۴ دستگاه خودروی نجات، کمک دار سبک، آمبولانس و ۲ قلاده سگ تجسس در طول مدت ۱۶ روز در عملیات جستجوی زمینی و هوایی تلاش کردند.

خلیل الله همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با اشاره به اینکه فعالیت‌های امدادی ذاتا کار جهادی است، افزود: بومی سازی فعالیت‌های امدادی هلال احمر در زمان وقوع حوادث در مناطق مختلف استان باعث می‌شود سبک امدادرسانی با کیفیت‌تر و بهتر صورت گیرد.

همایی با اشاره به اینکه گزارش دهی عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر باعث آرامش و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که کار تخصصی در زمان بحران و حوادث انجام می‌دهند، نباید عملکرد و فعالیت هایشان تحت تاثیر مخرب فضای مجازی قرار گیرد.

کودک هشت ساله منوجانی اکنون بیش از یکماه است که با هدف تفریح به کوه‌های نودژ منوجان رفته ومفقود است و هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

انتهای پیام/ی

مفقود شدن کودک منوجانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.