سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمده جرایم زندانیان فارس جرائم مواد مخدر و سرقت هستند

رئیس کل دادگستری فارس گفت: عمده جرائم زندانیان مواد مخدر با ۳۸ درصد و انواع سرقت ۲۸ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری فارس با حضور معاونان دادگستری، رؤسای دادگاه ها، جمعی از قضات و اعضای شورای قضایی فارس به میان زندانیان رفتند تا مشکلات آنان را بررسی کنند.

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس در نشستی چهره به چهره به بررسی مشکلات قضایی مددجویان پرداخت.

در این بازدید تقویت حضور قضات در زندان‌ها و بررسی وضعیت قضایی زندانیان به صورت چهره به چهره و اعطای تسهیلات قضایی همچون مرخصی، آزادی مشروط و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

علی القاصی مهر در بازدید از زندان‌های شیراز گفت: عمده جرائم زندانیان استان ۳۸ درصد مواد مخدر و ۲۸ درصد انواع سرقت است.

وی افزود: سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف از جرائمی است که امنیت جامعه را مختل کرده و این جرایم خاص حساسیت ویژه‌ای برای مسئولان قضایی دارند.

القاصی مهر یادآور شد: زندانیانی که مدت ماندگاری زیادی در زندان دارند رسیدگی به پرونده قضایی و صدور حکم آنان در دستور کار قرار گرفت و از تأسیسات حقوقی همچون تخفیف در مجازات، تعلیق و آزادی مشروط برای زندانیان واجد شرایط استفاده می‌شود.

وی افزود: زندانی که مجرم نیست و به خاطر ادای دین و محکومیت مالی در زندان نگهداری می‌شود فرایند رسیدگی به پرونده این افراد در دستور کار شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه استان قرار گرفته است و با همت خیران و گذشت شکات زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ر

بررسی مشکلات قضایی زندانیان فارس

برچسب ها: سرقت ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.