سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل محیطی دومین عامل گرایش افراد به مواد مخدر

کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: دومین عامل گرایش افراد به مواد مخدر عوامل محیطی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهره قنبریان کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر، نخستین دلیل گرایش برخی افراد به مصرف مواد مخدر را تیپ شخصیتی و روانی شخص، برشمرد و بیان کرد: دومین علت گرایش افراد به مواد مخدر را عوامل محیطی بوده که خطر مبتلایان به اعتیاد را افزایش می‌دهد.

وی سومین گرایش فرد به سمت مواد مخدر را عوامل خانوادگی دانست و افزود: تنش در روابط میان زوجین و فضای روانی ناسالم در خانواده همراه با تحقیر و سرزنش، برآورده نشدن نیاز‌های عاطفی و احساسی فرد، ناکام ماندن در زندگی مشترک و به نوعی دست نیافتن به هدف‌هایی که پس از ازدواج به آن‌ها فکر می‌شود از جمله عوامل خانوادگی است.

قنبریان تصریح کرد: مهمترین نکته پس از تشخیص اعتیاد در فرد واکنش صحیح خانواده با این معضل اجتماعی بوده که بالا بردن اعتماد به نفس و شخصیت فرد معتاد، داشتن رفتار محترمانه و صادقانه، یادآوری کار‌های و ویژگی‌های مثبت شخص، مشاوره با متخصص و گذراندن دوره اعتیاد شناسی و تشویق فرد به ترک اعتیاد، از جمله رفتار‌هایی است که خانواده نقش بسزایی در آن دارد.

کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ادامه داد: لازم است در این مواقع از بروز رفتار‌های تهاجمی و آزار دهنده، یادآوری گذشته نامناسب، بدرفتاری، تحقیر یا برچسب زدن و تصمیم گیری نامناسب برای فرد معتاد مگر در موارد ضروری، پرهیز شود.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون درخصوص اعتیاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.