سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود ۴۰ درصدی نیروی انسانی در دادگستری قوچان

رئیس دادگستری قوچان از کمبود جدی نیروی انسانی در دستگاه قضایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  سید حسن حسینی در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به اینکه دادگستری قوچان با کمبود نیروی انسانی روبرو است افزود: در حال حاضر ۲۰ قاضی و ۴۶ نفر نیروی اداری در دادگستری قوچان مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه  افزایش نظارت‌ها موجب ارتقا سطح کیفی نیرو‌های اداری در هر مجموعه می‌شود گفت:قوه قضائیه به عنوان یک نهاد مستقل در جهت اهداف نظام اسلامی در حال فعالیت است و جایگاه دستگاه قضا جایگاه رفیعی است.

رئیس دادگستری قوچان با اشاره به اینکه از سال ۹۱ تا امروز با کاهش ۶۰ درصدی موجودی پرونده‌ها مواجه هستیم افزود: در سال گذشته مجموعا ۳۱ هزار و ۷۲۲ پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان شد که ۳۱ هزار و ۹۸۰ پرونده رسیدگی و مختومه شد و ۳۳ هزار و ۱۱۶ پرونده از ابتدای فروردین سال جاری موجودی دادگستری قوچان است.

حسینی تصریح کرد: در شهرستان قوچان در مجموع ۱۴ شعبه حل اختلاف قوچان هم ۷۲۲ فقره پرونده موفق به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زندانیان شهرستان مربوط به جرائم مواد مخدر است گفت: ۴۱ درصد زندان‌های این شهرستان محکوم به مواد مخدر می‌باشند که سرقت ۳۲ درصد، محکومین مالی ۹ درصد اقدام علیه اشخاص ۱۰ درصد، ضرب و شتم ۹ درصد نیز داشته ایم.

رئیس دادگستری افزود: در خصوص احیای حقوق عامه در شهرستان به نظارت و تذکر به برخی دستگاه‌های خدمات رسانی که با اقدامات خود موجبات تضییع حقوق عامه را فراهم می‌کنند و مسئولین مربوطه باید به حقوق عامه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام//ح.خ


کاهش ۶۰ درصدی موجودی پرونده در دادگستری قوچان


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.