سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا یک جدول زمانی به کره شمالی ارائه می‌دهد

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت این کشور به زودی برای شفاف‌سازی سطح تعهد کره شمالی بر اساس توافق‌نامه سنگاپور، یک جدول زمانی به پیونگ‌یانگ ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد در ادامه برگزاری نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آمریکا به زودی یک جدول زمانی به همراه «پرسش‌های ویژه» به پیونگ‌یانگ ارائه خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که پیش از سفر هفته جاری جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، به آسیا با گروه کوچکی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه نکرد ولی اعلام کرد این جدول زمانی طوری خواهد بود که سطح تعهد پیونگ‌یانگ را شفاف می‌کند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «زمانی که ما ایده خودمان را درباره اجرایی‌سازی توافقات در نشست، به کره شمالی ارائه کنیم، سوالات و زمان‌بندی ویژه‌ای در آن وجود خواهد داشت.»

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد «پیش از اینکه خیلی دیر شود» احتمالا به کره شمالی سفر خواهد کرد تا تعهدات نشست ۱۲ ژوئن را که در سنگاپور میان ترامپ و کیم مطرح شد، اجرایی کند.

در نشست میان سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، کره شمالی بر تعهد خود برای تلاش در جهت خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کرد و در طرف مقابل نیز ترامپ اعلام کرد که رزمایش آمریکا-کره جنوبی را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.