سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران:

توسعه تولیدات علمی داخلی راهگشای مشکلات کشور است

پورنیک گفت: اینوتک سلامت با توسعه تولیدات داخلی علمی راهگشای مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امید پور نیک رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری سومین رویداد اینوتک سلامت بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در عرصه کنونی، رویداد ملی اینوتک با حمایت از عرصه تولیدات علمی و فناوری داخلی، صادرات تکنولوژی، فرصت سازی برای فارغ التحصیلان داخلی کشور و رفع نیاز از کشور‌های بیگانه را همراه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: در جوامع مترقی و دانش محور هر کاری بر اساس هدف و نیاز شکل می‌گیرد و بسیاری از عملکرد‌های پژوهشی، کارآفرینی و غیره هم  براساس خلق ثروت و تجاری سازی عملیاتی می‌شود.
 
رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: خلق ثروت و کار آفرینی احتیاج به زیر ساخت‌هایی دارد که در این عرصه جامعه در گام‌های ایده پردازی، شناسایی مشکل، راه حل و تحلیل ایده‌ها و اشاعه‌ راه حل‌ها باید گام برداشت؛ در کشور ما هم در سال‌های اخیر برای این نوع تفکر، ارزش ویژه‌ای قائل شده اند و شاهد رویداد‌هایی نظیر ایده بازار‌ها، فن بازار‌ها و رویداد‌هایی نظیر اینوتک هستیم.

تجاری سازی ایده های نواورانه در رویداد اینوتک

پور نیک اظهار کرد: اینوتک، ایده‌هایی که قابلیت ورود به بازار و تجاری سازی دارند؛ مورد حمایت قرار می‌دهد و در آن شاهد بهره مندی از مشاوره‌های تخصصی افراد مجرب، تسهیل گری افراد خبره، بهره مندی از فرصت‌های سرمایه گذاری، مشارکت در تجاری سازی و بازار یابی برای ایده‌های مستعد که به بلوغ رسیده اند خواهیم بود؛ در رویداد اینوتک ۲  شاهد شرکت‌های نوپایی بودیم که از فرصت‌های فراهم آمده بهره بردند و امسال به مرحله تجاری سازی رسیده اند.
 
رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد:  یکی از موضوعاتی که در عرصه اینوتک ۳ به آن به شکل تخصصی پرداخته شده محور فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه سلامت است و دانشگاه علوم پزشکی ایران که در این عرصه در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است و قطب فناوری اطلاعات سلامت کشور در میان دانشگاه‌های کشور شناخته شده؛ مسئولیت این محور در رویداد را پذیرا شده اند.
 
وی ورود به مباحث تخصصی در زمینه شناسایی فرصت ها، چالش‌ها و قابلیت‌ها و روش‌های تجاری سازی در اینترنت اشیا در سلامت، پزشکی از راه دور، سلامت همراه در پنل‌های تخصصی اینوتک ۳ با حضور اساتید مجرب از دانشگاه‌های معتبر را از ویژگی‌های علمی این رویداد سه روزه دانست.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه فناوری اطلاعات سلامت چند سالی است که در کشور ما جدی‌تر مطرح شده و متخصصان کشور در این عرصه گام‌های بلندی برداشته اند و امیدواریم که در عرصه فناوری اطلاعات سلامت با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ایران که در راستای شعار حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم گام برداشته است شاهد جریانات سازنده‌ای باشیم.
 
رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان قطب فناوری اطلاعات سلامت شناسایی شده و امیدواریم که مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار پارک فناوری سلامت این دانشگاه بتواند فعالیت‌های ویژه‌ای در این عرصه داشته باشد و بتواند نقش شایسته خود را در توسعه این فضا ایفا کند.

پورنیک عنوان کرد: در پنل‌های رویداد اینوتک شاهد مشارکت متخصصان تمام رشته‌ها و به صورت بین رشته‌ای هستیم که این موضوع اهمیت مشارکت بین بخشی را نشان می‌دهد و امیدواریم با حمایت متولیان از اینوتک ۳ شاهد برون رفت از مشکلات کشور، استفاده از دانش درونی، صادرات فناوری و فرصت سازی برای جوانان کشور در توسعه فناوری باشیم.

وی همچنین موضوع اینترنت اشیا را یکی دیگر از پنل‌های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز به معرفی کسب و کار، چالش ها، شناسایی ایده ها، معرفی ایده برای افراد فعال در زمینه تجاری سازی خواهیم پرداخت.

رئیس آزمایشگاه اینترنت اشیاء در سلامت گفت: اینترنت اشیا در حوزه‌های صنعت، سلامت و نظامی  اهمیت ویژه‌ای یافته است و می‌تواند حجم بالایی از بازار سرمایه گذاری و گردش مالی را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است؛ سومین رویداد ملی اینوتک از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.