سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود 1400هکتار عرصه دارای فرسایش بادی در شهرستان کوهبنان

رئیس اداره منابع طبیعی کوهبنان گفت : منطقه ای به وسعت تقریبی 1400هکتار در شهرستان کوهبنان با فرسایش شدید بادی و تپه های ماسه ای فعال شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصلح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان گفت : 1400هکتار در محدوده مرتع نجف آباد شهرستان کوهبنان با فرسایش شدید بادی و تپه های ماسه ای فعال شناسایی شد.

مصلح افزود:با توجه به وجود روستاهای نجف آباد، هزارگز، همت آباد و رود شور در کانون این فرسایش، وجود بافت خاک سنگ ریزه ای، شیب منطقه و نوع پوشش گیاهی موجود، انجام عملیات بیابان زدائی در قالب کنترل هرزآب با احداث گوراب توام با بذرکاری گونه هایی نظیر قیچ و آتریپلکس همزمان با روز جهانی مقابله با پدیده بیابان زائی جهت بررسی و ارائه نظر به اداره کل پیشنهاد گردیده است.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان همچنین از ابطال یک فقره پروانه چرای دام خبر داد و افزود: این مورد متعلق به دامداری که با اجاره دادن پروانه چرای متعلق به خود باعث ورود تعداد بیشتری دام به مرتع گردیده و باعث تخریب بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی شده است .

وی گفت : براساس قانون و با توجه به نظریه اعضاء کمیسیون موضوع ماده 10 فصل شیوه نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط هرگونه بهره برداری بیش از حد تعریف شده خلاف قانون محسوب شده و بامتخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.