سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترور عالم برجسته شیعه در ولایت هرات

شیخ محمد جعفر توکلی» از علمای برجسته هرات، نماینده دفتر «آیت‌الله حکیم» و بنیانگذار رادیو «حکمت» شب گذشته در منطقه «صادق» این ولایت از سوی افراد مسلح ترور شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شیخ محمد جعفر توکلی» از علمای برجسته هرات، نماینده دفتر «آیت‌الله حکیم» و بنیانگذار رادیو «حکمت» شب گذشته در منطقه «صادق» این ولایت از سوی افراد مسلح ترور شد.

«عبدالاحد ولی زاده» سخنگوی فرمانده پلیس این ولایت نیز ترور این عالم برجسته دین در هرات را تائید کرده است.

ترور علمای شیعه در هرات موضوعی جدیدی نیست و پیش از این نیز حجت‌الاسلام والمسلمین «عزیزالله نجفی» خطیب مسجد جامع «محمدیه» شهرستان «جغاره» این ولایت هدف حمله مسلحانه قرا گرفته و به شهادت رسیده بود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «سید یونس علوی» نیز از دیگر علمای شیعه هرات محسوب می‌شود که در حمله مسلحانه افراد ناشناس پیش از این به شهادت رسیده است.

ترور علمای شیعه در غرب افغانستان در حالی ادامه یافته است که نهادهای امنیتی در هرات تا کنون اقدامی برای پیگیری ترور علمای شیعه در این ولایت انجام نداده است.

به نوشته تسنیم، شیعیان ولایت هرات در واکنش به سهل انگاری دولت افغانستان برای مهار جریان‌های تکفیری در این ولایت و اعتراض به ترور علمای شیعه در برابر ساختمان ولایت هرات دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.