سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیان پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صاحب خانه ها منصفانه نرخ اجاره را تعیین کنند/ سرمایه های سرگردان باید وارد صنعت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالکان باید قیمت‌های منصفانه‌ای برای اجاره تعیین کنند تا مستأجران دچار مشکل نشوند.

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم ارزش پول ملی در کشور حفظ شود، گفت: متأسفانه با کاهش ارزش پول ملی نرخ مسکن افزایش و بازار نابسامانی در این بخش ایجاد شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون افزایش قیمت مسکن متأثر از بازار بورس و ارز است ،گفت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیر مستقیم و در برخی از مواقع تأثیر چند جانبه‌ای بر این بازار دارد.

کیان پور اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر یک بانک جامع اطلاعاتی راه‌اندازی و با قیمت‌گذاری در این بخش بتواند بازار مسکن را ساماندهی کند.

وی در باره بازار اجاره نیز گفت: متأسفانه قیمت‌گذاری در این بازار بر اساس نیاز و شرایط اقتصادی تعیین می‌شود بنابراین یک نرخ کارشناسی ثابتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مالکان باید بویژه با شروع فصل جابجایی‌ها، قیمت‌های منصفانه‌ای تعیین کنند تا مستأجران دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: جو سیاسی و روانی ایجاد شده در کشور زمینه ساز جهش قیمتی مسکن بویژه در بازار اجاره شده است.

کیان‌پور در پایان گفت: در صورتی که سرمایه‌های سرگردان در اقتصاد کشور وارد صنعت اشتغال نشود بزودی شاهد رکود چند ساله بازار مسکن خواهیم بود.

انتهای پیام/

ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر بانک جامع اطلاعاتی مسکن توسط دولت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۷
چرا اصلا باید صاحبخانه قیمت تعیین کند؟! پس کارشناسان املاک چکاره هستند؟! حق قیمت دهی باید از صاحبخانه ها گرفته شود و یک کارشناس متخصص (و نه بی تجربه) به نمایندگی از املاک بیاید خانه را به طور معقول قیمتگذاری کند. اینطوری لااقل حق کمیسیونی که ما مردم به املاک میپردازیم مورد رضایت ما خواهد بود.
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۷
متاسفانه تا زمانی که حباب قیمت مسکن تهران نترکد این مشکل همچنان وجود دارد! قیمتهای افزایش یافته قبلی همچنان آنقدر بالا هستند که من به عنوان وام اولی نمیتوانم خانه مناسبی بخرم. همه خانه های با جواز زیر 15 سال قیمت بالا دارند که ارزش واقعی خانه نیست و یا اینکه در طبقه چهارم بدون آسانسورند یا پارکینگ ندارند! خانه های عمدتا ناقص و نامتناسب با قیمت واقعی در تهران فراوانند!