سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما سیار در شهرستان کلیبر راه اندازی شود

فرماندار کلیبر برراه اندازی سینما سیار در شهرستان کلیبر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش فرماندار کلیبر در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر خواستار راه‌اندازی سینمای سیار در این شهرستان شد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر معرفی ظرفیت، فولکلور منطقه، آداب و رسوم روستائیان و عشایر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأثیرگذارترین هنر معاصر سینما است، اظهار داشت: اصولاً جشنواره‌های متعددی در شهرستان و منطقه برگزار می‌شود، اما جشنواره‌ای که تخصصی باشد و بتواند توانمندی و ظرفیت‌های جامعه روستایی و عشایری را نشان دهد، تاکنون برگزار نشده بود.

فرماندار کلیبر افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان کلیبر را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند، این امر ما را بر آن داشت تا جشنواره‌ای با عنوان فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به‌صورت تخصصی در منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان کلیبر برگزار کنیم به طوریکه این اولین دوره جشنواره منطقه‌ای بود و دومین دوره را به صورت ملی برگزار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر ۲۵۰ اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، گفت: از مجموع کل آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، ۴۹ اثر توسط هیأت انتخاب آثار به بخش نهایی راه یافت.

خدابخش، هدف از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر را معرفی ظرفیت، فولکلور منطقه، آداب و رسوم روستائیان و عشایر عنوان کرد و یادآور شد: با برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل تلاش می‌کنیم تا نقش روستائیان و عشایر را در تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار برجسته‌تر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عشایر و روستائیان نقش ویژه‌ای نیز در بوم‌گردی دارند، ابراز داشت: امسال ۵۰ پروانه بهره‌برداری از خانه‌های بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری شهرستان کلیبر صادر شده است.

خدابخش با اشاره به اینکه میزبانی از هنرمندان و فیلم‌سازان برجسته کشوری در نگین سرسبز آذربایجان و بهشت گمشده ایران افتخار است، تصریح کرد: اغلب فیلم‌سازان و هنرمندانی که در جریان برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به این شهرستان سفر کرده‌اند، پیش از این به کلیبر نیامده بودند و همین امر موجب می‌شود تا بهشت گمشده ایران‌زمین بیشتر شناسانده شود. 

 

انتهای پیام/ش

بهشت گمشده ایران‌زمین گمنام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.