سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز فارس در مسابقات قرآنی

مرحله دوم مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان فارس به مدت ۲ روز به میزبانی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینعلی معزی رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه‌ها در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: رشته‌های قرآنی این رقابت‌ها مشتمل بر قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل، رشته‌های عترت شامل، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و رشته‌های نماز شامل اذان، احکام و انشای نماز است، همچنین رقابت در رشته حفظ قرآن به صورت حفظ عمومی و حفظ ویژه (حفظ جزء پنج، ۱۰ و ۲۰ قرآن کریم) برگزار شد.

معزی ادامه داد: در مرحله نخست این رقابت‌ها و در سطح آموزشگاهی ۴۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر شرکت کردند که از این تعداد پنج هزار نفر به مرحله مقدماتی استانی راه یافتند و از میان آن‌ها یک هزار و ۵۰۰ نفر موفق به شرکت در مرحله دوم شدند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از ویژگی‌های رقابت‌های امسال، مشارکت تعدادی از مدارس غیردولتی به عنوان حامی مسابقه هاست که ضروری است از مساعدت آن‌ها در برگزاری این دوره از رقابت‌ها تقدیر شود.

وی بیان کرد: نفرات برتر رشته‌های مختلف این رقابت‌ها در ۲ گروه دختران و پسران، برای شرکت در مرحله کشوری که تیرماه ۹۷ در شهر مقدس مشهد و نیز تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

معزی گفت: دانش‌آموزان استان فارس در سال‌های گذشته همواره در زمینه فعالیت‌های قرآنی برتر بوده‌اند و سال ۹۶ نیز موفق شدند در این رقابت‌ها ۱۸ رتبه برتر کسب کنند که به برتری تیم استان فارس در کشور انجامید.

این رقابت‌ها به مدت ۲ روز با هدف گزینش افراد برتر برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار شد.
انتهای پیام/ر

رقابت قرآن آموزان دانش آموز فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.