سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش امین زاده به نامه برخی فعالان سیاسی درباره مذاکره با آمریکا

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم گفت: ما در برجام تعهدات خود را انجام دادیم و اکنون قائل به مذاکره‌ای نیستیم که تعهدات را یک جانبه بپذیریم.

الهام امين زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهداف پشت پرده ایالات متحده در خروج از معاهدات بین المللی اظهار کرد: حضور هر کشوری در یک سند یا سازمان بین المللی تعهداتی برایش به وجود می‌آورد که اگر آن کشور به تعهدات خود پایبند نباشد, توسط اعضای آن سازمان یا سند به عنوان امتناع کننده از اجرای تعهدات مورد سوال قرار می ‌گیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم افزود: به نظر می‌رسد ایالات متحده سیاست و استرانژی خاصی را برای اهداف سالهای آینده خود دنبال می کند و برای اینکه ناقض سندهای بین المللی شناخته نشود, تصمیم به خروج از سند یا سازمان‌های بن المللی مانند برجام، پاریس، شورای حقوق بشر می‌گیرد تا از طریق رفتار‌هایی که هیچ گونه تعهدی به آ‌نها ندارد  راحت‌تر بتواند فعالیت‌های نقض کننده حقوق بشر خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به نامه برخی اصلاح طلبان برای مذاکره مجدد با آمریکا نیز اظهار کرد: به نظرم باید از این افراد سوالاتی در این باره پرسید که چرا در شرایط فعلی خواهان مذاکره‌ هستند!

امین زاده با بیان اینکه اگر آنان قبل از خروج آمریکا از برجام چنین پیشنهادی می‌دادند وضعیت متفاوت با شرایط کنونی بود، افزود: آنها باید به این سوالات پاسخ دهند که اولا اهداف پیش بینی شده از طرح این موضوع چیست و ثانیا روش مذاکره به چه صورتی است و تیم مذاکره کننده شامل چه اشخاصی می‌شود!

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم با بیان اینکه آیا چنین مذاکره ای عزتمندانه و در راستای منافع ملی خواهد بود، گفت:اگر همه این پرسش‌ها پاسخ داده شود باید به این مسئله که مذاکره چه منفعتی به دنبال دارد, بازگردیم.

امین‌زاده با بیان اینکه قاعدتا این پرسش‌ها بررسی می‌طلبد, اظهار کرد: مذاکره باید با هدف برد- برد برای هر دو کشور باشد. ما در برجام تعهدات خود را انجام دادیم و اکنون قائل به مذاکره‌ای نیستیم که تعهدات را یک جانبه بپذیریم و طرفین مقابل فقط تعهدات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تارا
۲۱:۴۲ ۰۱ تير ۱۳۹۷
ببین برجام چه دردسری درست کرده برای ما