معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم گفت:معلق نگهداشتن برجام بدترین حالتی است که می‌تواند برای ما وجود داشته باشد.

کالای ایرانی باید در اولویت مصارف مردمی و بخش‌های دولتی قرار بگیردالهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری تأکید کردند که کالای ایرانی باید در اولویت مصارف مردمی، بخش‌های دولتی، سازمان‌ها و ... مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توصیه‌ رهبر معظم انقلاب در این باره تکلیفی برای تولیدکنندگان است و آنها باید برای ارتقاء کیفیت کالاها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، افزود: تولیدکنندگان نیازمند بسترهای لازم برای تولید کالای باکیفیت، با دوام و زیبا هستند و محصول نهایی آنها باید با قیمت مناسب‌تر از واردات کالاهای خارجی در اختیار مردم قرار گیرد.

دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: تولیدات ایرانی باید با کیفیت و کمیت مطلوب تهیه شود و براساس بررسی تقاضای بازار، تولیدات انبوه قابلیت صادرات خواهند داشت.

امین‌زاده گفت: بسیاری از کالاها را می‌توان در داخل تولید کرد، اما تولیدکنندگان به سمت این مسئله نمی‌روند زیرا ممکن است مراحل تولید و تامین مواد اولیه قیمت بالایی داشته باشد و مقرون به صرفه نباشد، لذا این مسئله باید نیازسنجی شود تا از نظر کمی هم محصولات تولید شده در حد مناسبی به بازار عرضه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا قرار است در 22 اردیبهشت‌ماه موضع خود را در خصوص برجام اعلام کند، تصریح کرد: درخصوص توافقات بین‌المللی چند حالت وجود دارد که آمریکایی‌ها یک مورد آن را در پیش گرفته‌اند.

دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: معمولا زمانی که توافقات بین‌المللی با حسن‌نیت مذاکره می‌شود و به نتیجه می‌رسد، باید با حسن نیت هم اجرایی شود.

امین‌زاده افزود: اکنون ایران حسن‌نیت خود را در این توافق و به نتیجه رسیدن آن نشان داده است، اما طرف مقابل در حذف تحریم‌ها، گشایش بانکی برای تعاملات تجاری_ بین‌المللی مشکل ایجاد می‌کند و یا اینکه اروپایی‌ها هم می‌گویند با موافقت آمریکا چنین موانعی را برطرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه معطل نگه‌داشتن موافقت‌نامه، بدترین حالت یک توافق است، اضافه کرد: بهترین حالت توافق جامع بین‌المللی آن است که با حسن‌نیت توسط همه طرف‌ها اجرا شود. قبل از برجام میزان غنی‌سازی ایران تا میزان 20 درصد انجام می‌شد، اما اکنون در شرایطی هستیم که با 5 درصد فعالیت‌های غنی‌سازی خود را ادامه می‌دهیم.

دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی متذکر شد: ایران با کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود یا متوقف کردن آنها انتظار دارد موانعی که در تجارت بین‌المللی وجود داشته برداشته شود، اما متأسفانه با تهدیدها و معلق کردن این وضعیت، این امر به راحتی انجام نشده است.

امین زاده بیان کرد:  متأسفانه معلق نگهداشتن برجام بدترین حالتی است که می‌تواند برای ما وجود داشته باشد و طرف مقابل از این حربه علیه کشورمان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
نقشه اش اينه كه خارج بشه ولي بگه بقيه رو تحريم نميكنم بعد يواش يواش اونايي كه به ما پول و جنس ميدنو تحت فشار بذاره تا ندن و اينجوري يواش يواش تحريما رو برگردونه خبر نداره دستشو خونديم و زير بار نميريم و همه هم فهميدن
آخرین اخبار