سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از توسعه تعاونی‌های صنعتی در فارس

با انعقاد توافق نامه دو جانبه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از تقویت و توسعه تعاونی‌های صنعتی حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمایت از تقویت و توسعه تعاونی‌های صنعتی در فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با حضور معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس توافق نامه دو جانبه همکاری بین شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس منعقد شد.

در آیین امضای این توافق نامه که با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارشد بر گسترش همکاری‌ها به منظور تقویت و توسعه تعاونی‌های صنعتی و ارتقای آموزش‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در شهرک‌های صنعتی تاکید شد.

احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم با اشاره به فعالیت افزون بر ۳۳ هزار نفر در قالب ۲۸۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و صنفی و خدماتی در ۶۱ شهرک صنعتی در استان فارس گفت: بر اساس این توافق نامه از ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی فارس درراستای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد استان استفاده می‌شود.

وی  با اشاره به لزوم فراهم کردن بستر لازم برای افزایش سرمایه گذاری بخش تعاون در صنایع کوچک و شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس از اعمال حداکثری مشوق‌های قانونی برای سرمایه گذاران بخش تعاون خبر دادو گفت:پرداخت نقدی مبلغ واگذاری زمین برای بخش تعاون از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار خواهد بود و این مبلغ به اقساط افزوده می‌شود.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این توافق نامه تعاونی‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی در برخورداری از منابع، مشوق‌ها و کمک‌های مالی دولتی از اولویت برخوردار خواهند شد، گفت: بخشی از ظرفیت شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نیز به واحد‌های تعاونی دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این توافق نامه در اعطای تسهیلات، تعاونی‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس از اولویت برخوردار خواهندبود.

سهراب مختاری با بیان اینکه حمایت از تشکیل و تقویت تعاونی ها‌ی مرتبط با خوشه‌های صنعتی، حمایت از نوسازی، بازسازی و ارتقا تکنولوژی شرکت‌های تعاونی صنایع کوچک، پیش بینی و پیگیری تخصیص اعتبارات و تسهیلات به طرح‌های ایجادی، تکمیلی و توسعه‌ای شرکت‌های تعاونی صنایع کوچک وارتقا دانش فنی مدیران شرکت‌های صنعتی کوچک از طریق ارائه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارتی به مدیران و اعضای آن‌ها از دیگر مفاد این توافق نامه است گفت:از تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی در زمینه صنایع نوین و دانش بنیان و استقرار در شهرک‌های تخصصی و فناوری نیز حمایت می‌شود.

وی همچنین براستفاده از ظرفیت‌های بانک توسعه و تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون برای تامین ضمانت بانکی طرح‌های سرمایه گذاری و منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های تعاونی صنعتی کوچک زود بازده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس تاکید کرد و گفت:همکاری‌های مشترکی با شرکت شهرک‌های صنعتی برای شناسایی طرح‌های محوری گسترش شرکت‌های تعاونی صنایع کوچک انجام می‌شود.

مختاری در ادامه برحمایت از ایجاد و تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و شرکت‌های تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان جهت تامین نهاده‌های تولید و بازاریابی و فروش محصولات صنایع کوچک استان تاکید کرد و گفت: براساس این توافق نامه، همکاری مشترکی برای ایجاد تعاونی‌های تکمیل کننده توسعه خوشه‌های صنعتی فارس انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

حمایت از  تقویت و توسعه تعاونی‌های صنعتی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.