سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش دیر برای تامین معلم کافی برنامه ریزی کند

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش این شهرستان باید از هم اکنون طوری برنامه ریزی کند که با اغاز سال تحصیلی جدید در اول مهر امسال همه کلاس‌های درس معلم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: مدارس برای اول مهر طوری ساماندهی شود که کلاس بی معلم نداشته باشیم و مدارس کم جمعیت روستایی نیز به هیچ وجه تعطیل یا جابه جا نشوند.

وی همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تعلیم و تربیت فرزندان را بر دوش بکشد بنابرین همکاری اولیا در این زمینه ضروری است.

فرماندار دیر با تاکید بر خرید کالای ایرانی برای دانش آموزان افزود: مدیران مدارس توصیه کنند تا دانش آموزان برای خرید کالای ایرانی در اول مهر برای مدارس تشویق شوند.

وی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دغدغه مسئولان و خانواده‌ها غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که همه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها برای این کار تلاش کنند و برنامه و کلاس با انگیزه دائر کنند.

اعتماد بیان کرد: فضای ورزشی و زمین چمن مصنوعی برای کودکان و نوجوانان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر یادگیری مهارت جوانان گفت: یکی دیگر از دغدغه خانواده‌ها برگزاری کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه هاست که به خانواده‌ها توصیه می‌شود با ایجاد انگیزه در جوانان دنبال شغل مرتبط با منطقه باشند.

امام جمعه دیر گفت: مقابله با برنامه روانی و عملی دشمن باید همه جریانات سیاسی کنار هم قرار بگیرند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت آزادانه و مفید باشد و دانش آموزان هم انتخاب گر باشند.

وی گفت: استفاده صحیح از اوقات فراغت مورد تاکید دین مبین اسلام است.

امام جمعه دیر افزود: جوانان با تقویت قوه عقلانی و حرفه آموزی، شغل آینده خود را انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر گفت: تقویت نیروی انسانی در گرو توجه به آموزش و پرورش است

احمدعبدالله زاده افزود: در روز هفتم و هشتم تیرماه امسال در رشته‌های ریاضی تجربی انسانی زبان هنر ٨٠٣ نفر شرکت می‌کنند که امسال قریب ١٠٠ نفر افزایش شرکت کننده داریم.

وی افزود: مسئول برگزاری کنکور سراسری در شهرستان آموزش و پرورش است که با توجه به هزینه کنکور استان هم هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر بیان کرد: امسال کلاس‌های اوقات فراغت در قالب ١٢ پایگاه با فعالیت ٥٢ مربی و عوامل اجرایی در مراکز غیر دولتی، کانون فرهنگی و سالن‌های ورزشی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح هجرت ۳ با همکاری سپاه و بسیج، اقدامات خوبی انجام می‌شود که در این زمینه نیاز به اعتبار داریم.

عبدالله زاده گفت: بینی می‌شود یکهزار و ٣٠٠ دانش آموز کلاس اولی در این شهرستان ثبت نام کنند که همه مقدمات برای ثبت نام آنان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزان در مقطع ابتدایی در این شهرستان باعث دو نوبته شدن مدارس می‌شود که مقدمات آن در دست اجراست.

رئیس آموزش و پرورش دیر خواستار تخصیص اعتباردر بخش تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در هنرستان‌ها شد.

انتهای پیام/م

با اغاز سال تحصیلی جدید همه کلاس های درس معلم داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.