سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیح همراه اول درباره پیامک اینترنت رایگان عید فطر

شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، توضیحاتی در خصوص پیامک جعلی ارسال شده برای مشترکین، ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اپراتور همراه اول، از پیشروهای حوزه فناوری‌های ارتباطی موبایلی  در کشور است. مدتی پیش حسین فلاح جوشقانی مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار پیامی جعلی مبنی بر دریافت حجم رایگان اینترنت برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری و ۵۰ هزار مشترک دائمی اپراتور همراه اول از طریق شماره‌گیری کد USSD، این سرویس را درخواست کرده‌اند که برای بیشتر مشترکین اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است.

در همین رابطه شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، توضیحات کاملی در خصوص پیامک جعلی ارسال شده برای کاربران، ارائه داده است.

 آرپناهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از روز 24 خرداد ماه بود که از حوالی ظهر مطلع شدیم، پیامکی در فضای مجازی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه اگر مشترکین همراه اول کدی خاص را وارد کنند، 120 گیگابایت اینترنت رایگان به مناسبت عید فطر دریافت می‌کنند. ما پیش از این بارها هشدار داده بودیم که مشترکین به این پیامک ها توجه نکنند چراکه اگر همراه اول پیشنهادی برای مشترکین داشته باشد از درگاه رسمی خود اعلام خواهد کرد.

با این حال این پیامک اثر خود را داشت و کمتر از 1 درصد از مشترکین این کد را وارد کردند. اما نکته حائز اهمیت این است که بیش از 95 درصد از کاربرانی که کد را وارد کردند، این بسته برای آنها رزرو شده است و در همان لحظه هزینه ای از آنها کسر نشده است. همچنین مشترکین دائمی نیز با ارسال این کد هزینه ای پرداخت نکردند بلکه هزینه بر روی قبض آنها آمده است.

وی ادامه داد: زمانی که خبر ارسال این پیامک جعلی به ما رسید، سریع واکنش نشان دادیم و اطلاعیه رسمی صادر شد، اما به هر شکل به دلیل وعده بزرگی که در این شایعه بود، بسیاری از افراد این پیامک را ارسال کردند. به هر حال این مشکل در حال حاضر به طور کامل حل شده است. بر اساس گفتگوها و جلساتی که بین مدیران برگزار شد، تصمیم بر این شد که در اولین اقدام بسته نام برده برای تمامی مشترکین لغو شود، این تصمیم شامل کسانی که بسته برای آنها فعال شده و یا حتی از آن استفاده کرده‌اند نیز می‌شود، در نتیجه ای برای آنها به ثبت نخواهد رسید.

مدیر کل ارتباطات همراه اول در پایان خاطرنشان کرد، خوشبختانه در جریان این پیامک هیچگونه جابه‌جایی مالی صورت نگرفته است و تمامی مشترکین دائمی و اعتباری هیچ ضرر مالی متحمل نشدند. همچنین مشترکینی که به هر دلیل قصد دارند اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورند می‌توانند با شماره گیری 9990 سوالات خود را از همکاران ما بپرسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
این ها هزینه اضافی بر دوش مردم
محمد
۲۳:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
باتشکر از وزیر محترم ولی این کار خود همراه اول بود
روغنی
۲۰:۰۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
بله متاسفانه بدلیل عدم صداقت در رفتار همراه اول این مشکلات بارها برای مردم ایجادشده همراه اول اگرصداقت داشت عامل این کار را به مردم و دادگاه معرفی میکرد
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
این پیام ازدرگاه همراه اول بود
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
از خود شماره رسمی همراه اول ارسال شده بود
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
۰۹:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
با تشکر از همراه اول و تشکر از وزیر محترم ارتباطات که پیگیری کردند.
ناشناس
۰۷:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
همراه اول صادق نیست