سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاخارووا: توجیهات آمریکا درباره خروج از شورای حقوق‌بشر جز «ریاکاری» چیز دیگری نیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد توجیهات آمریکا در خصوص خروج این کشور از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل را تنها «ریاکاری» می‌توان توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، ماریا زاخاووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: با خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، امیدواریم در این سازمان شاهد سیاسی کاری و استانداردهای دوگانه نباشیم.

وی همچنین گفت: توجیهات آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر را جز ریاکاری نمی توان چیز دیگری توصیف کرد.

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل با حضور در یک نشست مطبوعاتی رسما خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را به دلیل آنچه "رویکرد ضداسرائیلی" این شورا خوانده شده، اعلام کردند.

زاخارووا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی برای تحریکات شیمیایی جدید در سوریه به منظور متهم کردن دمشق خبر داد.

وی گفت: تلا‌ش‌هایی برای تحریکات جدید شیمیایی در سوریه در جریان است و بزودی دمشق را (در این خصوص) متهم خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما سیگنال‌هایی دریافت می کنیم که محتوای آن نشان از آمادگی برای چنین تحریکاتی دارد. ما در صورتی که اطلاعات موثقی به دستمان برسد، به منظور جلوگیری از انجام چنین کارهایی، پیشاپیش درباره آن صحبت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد حضور نظامی خارجی و غیرقانونی در سرزمین سوریه، نقض آشکار حاکمیت و استقلال این کشور محسوب می شود و این مسأله به بسیاری از طرف ها اجازه می دهد نقشی را در صحنه سوریه ایفا کنند. واضح است حضور خارجی و حمایتی از مخالفان دولت سوریه به آنها انگیزه خلق فرصت با امید انتقام گیری از خساراتی را می دهد که در واقعیت با آن روبرو شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.