سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی؛

برخورد روانی مناسب با حجاج مهم‌ترین وظیفه پزشکان است

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: انتطار ما از پزشکانی که به حج اعزام می‌شوند برخورد روانی مناسب با زائران است، از پزشکان کاروان‌ها میخواهیم تاجایی که می‌شود به زائران ارامش بدهندواز لحاظ روانی اوضاع را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد شاد مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی در جلسه بازآموزی اورژانس‌ها و بیماری‌های پزشکی درحج با بیان این که حج یک فریضه الهی واجب است گفت:همگی از ارتباط دیپلماتیک ما با عربستان آگاه هستید، اما با تمام شرایط سختی که وجود دارد یقینا این فریضه الهی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که با برنامه ریزی منسجم می‌توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم، افزود: معمولا کسانی که در حج شرکت می‌کنند میانگین سنی بالای ۵۶ سال دارد و از نظر سطح سواد زیر دیپلم هستند و حتی بسیاری از آن‌ها برای اولین بار است که از کشور خارج می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به این که ۷۹کاروان از خراسان رضوی عازم سرزمین وحی می‌شود گفت: بیش از ده هزار و ۹۰۰ زائراز خراسان رضوی به حج اعزام می‌شود که این تعداد 13 و هفت دهم درصد زائرین کل کشور را شامل می‌شود.

شاد با اشاره به این که خراسان رضوی در اعزام حجاج رتبه سوم رو دارد و ۴2 کاروان از 79 تا متعلق به مشهد مقدس است افزود: معمولا زائرینی که به درمانگاه‌های ایران در زمان حج مراجعه می‌کنند یا برای گرفتن داروی خارجی است یا استرس روحی ناشی از دوری از خانواده، بنابراین تعداد کسانی که واقعا نیاز به پزشک داشته باشند کم است و این واقعا مسئولیت سختی است که به پزشکان داده می‌شود.

وی با اشاره به این که پزشکان مسئولیت‌های خود را با جان و دل انجام می‌دهند ادامه داد:انتطار ما از پزشکانی که اعزام می‌شوند برخورد روانی مناسب با زائر است، بسیاری از پزشکان با روی باز برخورد می‌کنند، اما گاهی زائر بد برداشت می‌کند بنابراین برگزاری این جلسات می‌تواند به روند درمان زائران در زمان حج کمک کند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی ضمن تشکر از برگزرای این دوره‌ها گفت: امیدوارم مسائلی که در این جلسات گفته میشود کابردی‌تر باشد، من بار‌ها در مراسم حج به درمانگاه هاغ مراجعه کرده ام و دیدم پزشکان محترمی که شیفتشان نبوده، ولی خدمت می‌کردند هیچ کدام از این‌ها از دید خداوند هم پنهان نخواهد ماند.

شاد افزود: در حج‌های سال پیش زحمات فراوانی کشیده شد که نتیجه آن هم برگزاری خیلی خوب مناسک حج بود، من از پزشکان و مسئولین کاروان‌ها خواهش می‌کنم تا جایی که می‌شود به زائران ارامش بدهند و از لحاظ روانی هم اوضاع را مدیریت کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی


برگزاری جلسات بازآموزی اورژانس‌ها و بیماری‌های پزشکی درحج

برچسب ها: مراسم حج ، حج وزیارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.