سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشاط معنوی در ۶ بقعه متبرکه نهاوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: طرح نشاط معنوی از ابتدای تیر ماه سال جاری در ۶ بقعه متبرکه این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام فیض الله اسد پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: طرح نشاط معنوی یکی از ویژه برنامه‌های مهم فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: این طرح هرساله به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان در کشور و در جوار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ این کانون‌های معنوی در راستای انس جامعه با معنویات و آموزه‌های دینی از برنامه‌های فرهنگی اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی با اشاره به اینکه انس انسان با محافل معنوی، زمینه‌ پویایی و پیشرفت را در همه عرصه‌ها برای وی فراهم خواهد کرد اضافه کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و الهی در پیکره جامعه از اهداف برنامه نشاط معنوی است.

حجت‌الاسلام  اسد پور ابراز کرد: این طرح برای دانش ‌آموزان دختر و پسر در رده‌ های سنی هفت تا ۱۸ سال در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات و احکام در طرح غنی سازی اوقات فراغت انجام می‌شود ادامه داد: آموزش‌ها به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.

اسد پور افزود: طرح نشاط معنوی در قالب کلاس‌های قرآنی، تربیتی، اخلاقی، ورزشی و آموزشی با حضور مربیان بومی و اعزامی از حوزه‌های علمیه با سر فصل‌های آموزشی و کارگاهی برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در ۶ بقعه متبرکه سطح شهرستان اجرا می شود افزود: این طرح از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز و تا نیمه مرداد ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/ ش

اجرای طرح نشاط معنوی در نهاوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.