سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگامی کلان منطقه ۵ کشور در مدیریت هزینه‌های سلامت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، راهکار‌های دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور را در مدیریت هزینه‌های سلامت، موفق خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت، یکی از نشست‌های استانداردسازی خدمات بالینی و اصلاح فرآیندها، با حضور روسای دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور، برگزار شد.

وی این نشست را در تداوم سلسله جلسات استانداردسازی و اصلاح فرایند‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات بالینی موردنظر در بیمارستان‌ها عنوان کرد که با دستور دکتر "هاشمی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است.

رییسی با بیان اینکه در دور جدید طرح تحول نظام سلامت، بر ارتقای کیفیت خدمات و اصلاح فرایند‌های بالینی متمرکز شده ایم، ادامه داد: هدف اصلی و کلی این است که ضمن اینکه خدمات به طور مطلوب و باکیفیت ارایه شود، در راستای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی، به اقتصاد سلامت و کنترل و مدیریت هزینه‌ها در بیمارستان‌ها تیز توجه داشته باشیم.

برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه ۵ برای برای ارتقا و اصلاح فرایند‌ها

وی ادامه داد: کلان منطقه پنج در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است و نکته قابل ذکر که در این جلسه نیز مشاهده شد این است که روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های این منطقه به خوبی این مساله را درک کرده و برای این موضوع برنامه‌ریزی و آن را در دانشگاه‌های منطقه پنج اجرایی کرده اند؛ همچنین روسای بیمارستان ها، مدیران آموزش و مدیران گروه‌ها برای ارتقا و اصلاح فرایند‌ها اقدامات خوبی داشته اند.

دکتر رییسی با اشاره به گزارش‌های خوبی که در زمینه مدیریت هزینه ها، به ویژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ارائه شد، ادامه داد: تجربیات دانشگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و بسیاری از این تجربیات کاربردی بوده و در سطح کشور استفاده می‌شود.

تاکید بر مدیریت هزینه‌ها با حفظ کیفیت خدمات

او تاکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و امکاناتی که در جنوب کشور وجود دارد و این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مرجع کشور است، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن ارتقای کیفیت خدمات، در بحث مدیریت هزینه‌ها و ارایه خدمت بهتر به مردم، برنامه‌های منسجمی اجرا کنیم و شاهد افزایش و ارتقای روزافزون کیفیت خدمات باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ادامه به سه دسته راهکار و پیشنهاد در این زمینه اشاره کرد و توضیح داد: نخست راهکار‌هایی که در سطح یک دانشگاه اجرا می‌شود و ویژه خود دانشگاه است و با توجه به شرایط خاص هر دانشگاه قابلیت اجرا دارد؛ این راهکار‌ها در سطوح تصمیم گیری به خود هیات رییسه دانشگاه مرتبط است که می‌توانند در مورد اجرای آن‌ها تصمیم گیری کنند؛ یک سری از تصمیمات مانند انتقال بیمار بین استان‌های منطقه، با توجه به ارتباطات موجود صورت می‌گیرد و به سطح منطقه محدود است؛ دسته سوم راهکار‌ها در سطح کشور قابل تعمیم است که بعضی از آن‌ها تنها به اطلاع‌رسانی و به اشتراک گذاشتن تجربیات نیاز دارد، اما یک سری پیشنهادات به تصمیم‌گیری در سطوح بالاتر کشور مانند شورایعالی بیمه، وزارت بهداشت و گاهی تصمیم‌گیری در دولت یا تصویب در مجلس شورای اسلامی، نیاز دارد.

رئیسی هدف اصلی برگزاری این جلسات و ماموریتی که وزیر بهداشت به همه کلان منطقه‌ها داده است را اصلاح فرایند خدمات بالینی و خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات عنوان کرد و یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که از خدمات اضافی پرهیز کرده و بیشتر بر روی خدماتی که باید با توجه به نوع بیماری با کیفیت بالاتری ارایه کنیم، تاکید شود؛ برای استانداردسازی ارایه خدمات تلاش کنیم و خروجی این نشست‌ها منجر به ارتقای کیفیت خدمات به بیماران شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با ارایه گزارشی در زمینه اجرای طرح تحول سلامت و کنترل و کاهش هزینه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر تلاش بیشتر برای بهبود و ارتقای کیفیت خدمات، تاکید کرد.

علی بهادر گفت: باید در این جلسات با بررسی مسایل مختلف و همفکری و استفاده از تجربیات دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور، از چالش‌های موجود عبور کنیم و خدماتی مناسب و باکیفیت به مردم ارایه شود.

این نشست با حضور روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جهرم، فسا، لار و گراش در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.