رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حدود ۹۰ درصد از ملزومات پزشکی مورد استفاده در اتاق‌های عمل بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از ملزومات پزشکی مورد استفاده در اتاق‌های عمل بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز ایرانی است ادامه داد:استفاده از کالای ایرانی در حوزه سلامت یک اصل است.

وی ادامه داد: برخی از ایمپلنت ها، استند‌ها و دریچه‌های قلبی که تکنولوژی بالایی در ساخت دارند و مشابه داخلی ندارند از خارج از کشور فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه استفاده از کالای ایرانی برای ما اولویت است، اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و حفظ اعتبار بخشی آن در بین مردم آن را ترویج می‌دهیم، اما حتی پیشرفته‌ترین کشور‌ها هم نمی‌توانند ادعا کنند که کالای خارجی مصرف نمی‌کنند.

بهادر بیان کرد: از سویی برخی از کالا‌ها چند ملیتی است و نمی‌توان آن را صرفا خارجی برشمرد.

وی ادامه داد: چه بسا بسیاری از کالا‌های خارجی قطعاتی از کالای داخلی هم داشته باشد، همانطور که یک کالای ژاپنی یا فرانسوی می‌تواند قطعاتی از کالا‌های ایرانی هم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مصرف داروی ایرانی هم با بیان اینکه وزارت بهداشت فهرستی از دارو‌ها در اختیار قرار داده است و مراکز درمانی و پزشکان نمی‌توانند خارج از این فهرست دارو تجویز کنند، افزود: در مورد استفاده از تجهیزات بیمارستانی هم همین فهرست وجود دارد، اولویت استفاده از دارو‌ها و تجهیزات در این فهرست به کالای ایرانی داده شده است.

بهادر با اشاره به اینکه برخی از دارو‌های ساخت داخل از نظر کیفیت با دارو‌های خارجی برابری می‌کند، تصریح کرد: استفاده کامل از داروی ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

انتهای پیام/ن

استفاده از کالای ایرانی در بیمارستان های شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار